Sunday, March 23, 2008

Snö, sjuklingar och påsk!


Vaknade i måndags hemma i Sävdabo och fick en smärre chock när jag såg hur mycket snö det hade kommit. Självklart tänkte jag att det bara skulle hålla i sig i max två dagar men icke. Igår när det nästan hade gått en vecka med massor med snö så vräkte det ner ännu mer snö. Idag har jag skottat så länge att jag har fått ont i ryggen. Inte nog med att det är ett eländigt väder, det går även någon konstig smitta i huset. Både pappa och Albin har varit jättesjuka i en vecka, de har nu fått penicilin så de borde bli friska snart. Men våra kusiner som bor några hus längre bort har alla blivit insjukna och dessutom fått kräksjukan, härligt. Känns som jag ska hålla mig borta från byn ett tag.


I fredags träffades vi ett gäng hemma hos Josse och hade värsta vuxna kvällen. Jag, Micke, Josse, Ellen, Jocke och ett par till började kvällen med buffe, sedan tårta och sen massa påskgodis mm. Efter mycket skratt spelade vi Wii och snackade skit. En lyckad kväll med massor med samlade vuxenpoäng.


Idag har jag och Micke varit hos hans föräldrar och ätit massa med god mat. Efter maten gick vi en ganska lång promenad med Ella. Efter promenade åt vi goda våfflor så man känner sig lagom hungrig nu. Ikväll var planen bio men vi känner oss lite degiga så vi stannar nog hemma och kollar film. Nu ska vi gå och köpa godis..vi har inte fått ett ända påskägg med godis i år så vi måste köpa lite för i morgon börjar det Nya livet, hehe!

No comments: