Monday, January 05, 2009

My Dog 2009


I går va jag och mamma på My Dog mässan, detta va självklart något vi sett framemot. Vi va även förra året och tittade men jag tycker nog att det hade utvecklats mer till i år, många fler monterutställare mm. Jag var mest där för att titta på Agilitytävlingarna och mamma för att kolla på olika raser. Självklart så blev det en hel del handlande och i och med det ett tungt lass att bära på. Det var väldigt många som var med i agilityn och det va kul att se hur duktiga de flesta va, bestämde mig för att se till att kvala dit nästa år så det är årets mål. Vi tittade på en hel del olika raser och uppvisningar. Mamma som är uppfödare är på jakt efter en ny ras att satsa på och jag som om något år ska skaffa mig en ny hund är lite nyfiken på en rad olika raser. Det kommer vara svårt att bestämma mig för vad nästa hund ska bli för ras, jag har hunnit ändra mig mig typ 25 gånger. Längst upp på listan just nu är Nova scotia duck tolling retriever och Shetland Sheepdog. Lägger in en bild på dem var.

Ovan: En "Tollare", Nova scotia duck tolling retriever

Nedan: En "Sheltie", Shetland Sheepdog

No comments: