Sunday, October 10, 2010

Vad händer??

Mycket händer här, det har gått en månad sedan vi flyttade till vår nya lägenhet. Vi trivs bra, jag ser inte tillbaka på den förra någonting, Micke saknar den fortfarande lite. Vi har nog haft ytterdörren öppen varje dag för att få känna friheten med att kunna gå rätt ut och inte ut i ett ekande trapphus. Jag har fixat lite med buskarna som är i landet på uteplatsen, i vår ska vi plantera om och fixa...nu har jag bara rättat till det fulaste. Buskarna var ju ganska vildvuxna om man säger så. På jobbet flyter allt på, för någon vecka sen var vi på avdelningsresa i Falkenberg. Det var trevligt, första riktiga jobbresan för mig. Vi bodde på Strandhotell, jag hade balkongen direkt ut mot havet så det bjöds på en härlig solnedgång. På hemfärden stannade jag och Linnea på Ullared och shoppade loss lite.

På tävlings och träningsfronten blev det ju inte riktigt som jag tänkt det. Jag har inte tävlat sen i augusti, väldigt tråkigt. Ella har ju varit ordentligt på hugget och träningen har gått väldigt bra så det har varit riktigt surt att behöva avstå från höstens alla tävlingar. Det var ju så att de på dagiset där Ella går fått kennelhosta... vi tog ju Ella därifrån så fort vi fick reda på detta men trots det åkte hon på det, som tur bara några dagar och väldigt lindrigt. Men det blev ju ändå till att stanna hemma från tävling både innan och efter, så det blev precis över det tävlingar vi hade kvar i år. Så tävlingssäsongen fick ett väldigt tråkigt slut och nu dröjer det länge innan nästa tävling, insåg att vårat "uppehåll" nu under vintern och hösten blir på ett halvår..inte riktigt så jag hade planerat vilan för Ella. Men förhoppningsvis är hon i bättre form än någonsin nästa år. Huvudsaken är att hon är pigg och det är hon ju nu, vi har nu börjat träna upp kondisen igen, man märker att den blir lite sämre efter en månads vilande. Igår fick hon hoppa lite hinder för första gången på fem veckor och hon blev så glad...blev inte ett rätt dock men det får man leva med :). Problemet nu är att Ella inte varit på dagis på över tre veckor och jag kan inte bestämma mig för om jag ska våga köra dit henne igen..det finns nämligen fortfarande sjuka hundar där.

Igår var jag och agilitygänget "Tycon" på klubbfesten. Vi träffades innan hemma hos mig och slände i oss lite alkohol för att våga gå dit. Efter extremt mycket flams vågade vi oss in för lite mingel. Kvällen var rolig och det var ett väldigt bra beslut att gå dit, det var många som tyckte det var kul att lite agilityfolk kom dit. Idag har jag mest slappat, varit lite sliten sen igår. Men tog mig ut på en härlig promenad med Ella och Sara. Nu blir det snart pizza och film med syster.

No comments: