Thursday, April 12, 2007

Trinity and All Saints University, Storbritannien

Jahopp då kom beskedet idag, har blivit antagen till Universitetet i Leeds. I en sekund kändes det hur gött som helst tills Emma fick sitt besked, det var som att dra ner en rullgardin. Vi var helt säkra på att vi båda kommit till samma ställe men så var nte fallet. Tråkigt, tråkigt får ta mig en funderare nu och tänka över min framtid. Läskigt!!
Projektarbetet går sådär just nu. Ändrade planer igen, nu är det en informationfilm om John Bauergymnasiet som är på tapeten. Detta kommer blir skit bra tror jag, vi har fått bra hjälp av handledaren på John Bauer. Så jag ser verkligen framemot första filmningen på måndag som faktiskt blir på syster yster när hon håller någon examination i ett corepass. Hon blev mindre glad när jag meddelade detta, synd för henne!!!

Något som går mindre bra är den där jäkla teoridelen, fy fan säger jag bara. Blir ju inte bättre när en gruppmedlem verkar har fastnat med mobilen i örat!!
Fick idag bekräftat att jag får jobba på Vägverket i sommar som infrmatör. Känns jätte kul men samtidigt lite nervöst. Innan var jag ju bara en lite praktikant nu ska jag faktikst jobba på riktigt. Helt plötsligt är jag Emelie Åslund, Informatör.

Nu kommer det bästa... Steffis valpar har kommit till världen. Det blev tre pojkar och en liten flicka. Inga namn än, så förslag är mycket välkomna, gärna något spanskt.



Den lilla flickan som kanske kommer bli min blivande livskamrat!!



2 comments:

Alex said...

Leeds asså? Det låter ändå spännande, inte alltid man får det som man vill men det är nog en nyttig erfarenhet ändå.
Aha va gött att du fixat jobb. Kan förstå att det känns lite läskigt att få förtroendet innan man testat sina vingar. Men det fixar du vettu!!
Lycka till tjejen!

Emelie said...

Tackar!!! Nu blev det ändrat, fick besked idag om att vi båda kommit i Northampton! Känns skit bra faktikst!!