Sunday, May 17, 2009

Hektisk helg och officiell tävling i Vadstena

Sitter nu trött i soffan, usch känner mig helt förstörd, vilken helg det varit. Fullt ös medvetslös!! I fredags jobbade jag kväll och fick självklart jobba över, så mitt i natten stod jag i köket och lagade matlåda, detta eftersom jag skulle börja sju igen på lördagmorgon. Hopp i säng för att nån timme senare vakna av fyllomicke som dundrade in. Nytt försök att sova och sen vips så ringde klockan och det va bara att flyga upp och åka till jobbet. Sen hem och vila lite och förbereda inför söndagens tävling. Lite senare kom Emma och Fredrik hit för att kolla på Schlagerfestivalen, en härlig kväll men jävligt dålig final, va fasen är problemet med Sverige?? Jaja, sent i säng igen, jättekul när klockan ringde kvart i sex..not. Det va bara att gå upp och börja ladda.
På plats blev vi positivt överraskade över den fina anläggningen. Fin omgivning och härligt väder. Jag har denna veckan legat i hårdträning med Ella och A-hinder. Det är ju så att hon har fuskat i nästan samtliga agilityklasser på just A-hindret, så mitt mål va att komma runt utan några fel på kontaktfälten. Ella gjorde ett kanonlopp och fixade alla svårigheter och alla kontaktfält för första gången, retligt nog gjorde hon ett sånt där jättehopp som hon kan göra på vanliga hinder i bland och landade rätt på så hon fick en rivning och då 5 fel. En egentligen överlycklig matte kunde ändå inte låta bli att reta ihjäl sig efter eftersom det endast av 33 st va två som gick runt på ofel. Ella fick en sjätteplacering vilket va bra men en uppflyttningspinne hade inte varit helt fel och då krävs ju en nolla.

Ella med dagens rosett i agilityklassen

Nästa klass va en hoppklass, här är det ju bara att tuta och köra tänkte jag. Men va gör Ella, jo laddar till tusen, tar första hindret och missar sen hinder nummer två. Mycket ologiskt då det stod rätt framför henne och jag stod brevid det, men hon tog om det och körde sen resten av banan felfritt och väldigt fort. Kul att hon hade så bra fart, hon låg hela tiden ett par meter före mig och lyssande jättebra hela tiden på min dirigering. Även här hade nollan räckt till en pinne men fick nöja mig med fem fel och en sjundeplats. En jättelyckad dag med mycket fina rundor, lite retligt när man är så nära bara.

Nina och Ville fick femton fel i första, ett avhopp på A-hindret och sen 10 fel i slalomet. Hoppklassen gick aldeles strålande och det såg ut att bli felfritt och en pinne tills Ville på tredje sista hindret sprang tillbaka i släptunneln och drog på sig fem fel. Det blev en niondeplats.

Nu känns det nästan skönt att det är söndag och kväll för jag vill bara få gå och lägga mig. Nu blir det till att jobba natt denna veckan. Ska låta Ella vila från all träning denna veckan och kanske till och med nästa också, för nästa tävling är inte förren 7 juni och bara en inofficiell. Ska lägga all träningstid på Lovis i stället, hon ska ju också tävla den 7 juni och det blir hennes första start. Det ska bli kul och se hur hon fixar det, hon ska vara med i nybörjarklassen.

Lovis som jag nu börjat träna ordentligt med i agility

No comments: