Monday, November 22, 2010

Men hallå ja!


Spräng huvudvärk, äcklig snö och människor som inte vågar köra bil när det är lite snö på vägen. Så började min dag idag.. men lugnade ner mig ganska snart när jag kom till jobbet men ändå. Det är så deprimerande med vinter men visst det är ju bättre att det är snö än blask, Ellas ben står åt alla håll nu när vi är ute och går, hon bara hatar alla kalla vattenpölar. Och som det varit nu är det ju vatten precis överallt så det är inte lätt för henne. Igår bara orkade vi inte gå någon promenad, problemet är inte att det regnar utan att det är så blött på marken. Så jag kom på den fantastiska iden att jag Ella och Micke skulle åka upp till klubben och dra fram några hinder. Micke tyckte inte alla att detta va någon bra ide alls men eftersom jag hade städat och satt upp adventsstjärnor mm hade han ingen talan. När vi kom upp på klubben snöade det och det låg ett litet lager på marken. Jag insåg direkt att detta inte gick att träna så bra i men vi drog ut ett slalom och jag gjorde en liten hinderkombination mest bara för att testa lite handling. Ella blev överlycklig över att få springa på planen och hoppa lite, däremot gick det inte så bra för mig..gympaskor i snö=halt. Jag stod mest still och Ella fick ta några hinder på skoj. Jag körde lite slalomövningar innan vi packade ihop och åkte hem. Försöker träna omvänt slalom och det tar sig mer och mer, hon kan ibland få för sig att gå ur på slutet. På rätt sida av slalomet tränar jag att vara på distans och det går jättebra, tränar också att kunna göra bakombyte på slalomet och peppar peppar det verkar fungera :). Vi blev väldigt blöta men Ella tyckte det var riktigt skoj. Ska bli kul att få köra en hel bana på lördag i Forserum. Jag tror dock att Ella kommer bli lite för övertaggad och svår att kontrollera men det kommer oavsett att bli kul.

No comments: