Tuesday, November 16, 2010

November

Ja November är väl inte direkt en av mina favoritmånader men jag ska erkänna att det än så länge gått hyfsat. Det värsta är ju självklart mörkret som gör att det är svårt att gå långa promenader med Ella på kvällarna. Men visst det är ju bättre att bo i stan än på landet för det är ju i alla fall upplyst på många ställen så det går ju alltid att gå. Men som det är nu tar vi igen de tråkiga vardagarna på helgerna. Jag försöker att den ena dagen på helgen träna agility i dagsljus och den andra dagen jogga med henne i skogen. Detta fungerar bra för då är hon hyfsat mättade på energi när veckan börjar. På veckan blir det bara promenader och lite trixträning. Men Ella hon klagar inte, inte än. Jag tycker hon är uppe i nästan full kondis nu sen hon var sjuk så det känns skönt inför vintern och veta att hon är i god form.

På jobbet är allt som vanligt, ganska segt och omotiverande men det är bara att bita ihop Jag har svårt att hitta inspiration just nu, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Jag dricker extra vitaminer för att orka med dagarma och lyckas koncentrera mig någorlunda. Jag har börjat träna lite mer nu igen, springer ett par gånger i veckan..jag tycker att det gör mig lite piggare. Ikväll ska jag på Zumba med Emma, ska bli superkul att shaka loss lite, effektiv men smidig träning.

Med hundvakterna går det fortfarande bra, Ella mår bra och har mycket mer energi än när hon gick på dagiset. Jag hoppas att vi kommer att fortsätta med denna lösning sen när alla tävlingar drar igång så jag får se om hon har mer energi på helgerna. Det skulle kunna bli hur bra som helst, då kan hon antagligen bara ligga och slappa på måndagarna hemma hos dem när hon tävlat en hel helg.

För er som missat så ska vi ju anmäla oss till MyDog, vi blir nog ett par stycken som kommer att åka. Jag känner dock på mig att Ella kommer sätta igång och löpa då men det får vi se, anmäler oss gör jag ju ändå. Ska bli intressant att starta internationell klass 3…haha. Tyvärr blir det ju ingen mer vettig träning innan dess så kf lär ju bli intressanta, men vi åker ju inte dit för att vinna så då spelar det ju ingen större roll. Den 27/11 ska jag nog vara med och tävla på Forserums inofficiella tävling, tänkte jag skulle ta det som träning och testa på lite nya grejer. Jag har ju inte tävlat på några månader men jag har ändå en hel del grejer jag vill testa på som vi började titta på innan Ella blev sjuk. På tävlingen är målet att i en klass testa omvänt slalom och i en annan slalom på distans, sen blir det några nya handlingsgrejer. Vi ska bara lattja lite tänkte jag, eller en klass får bli seriöst och en får bli test :).

No comments: