Wednesday, December 15, 2010

Så ser läget ut just nu!

Läget just nu är ganska omotiverat, jag är så trött på att alltid frysa och vara trött. Mitt stora problem just nu är att jag har en hund som är full av energi men som mer eller mindre vägrar vara ute. Jag försöker gå en längre runda om dagen men i början av promenaderna går hon hela kopplet bakom mig, känns ju sådär kul. Vet inte vad jag ska göra. Micke han går med henne nån kväll i veckan så jag kan ut och jogga själv utan hund :). Ella hon har ju som ni förstår tagit paus från joggandet nu under vintern, i vår har hon nog tänkt sätta igång med det igen. Jag känner att jag måste försöka träna lite för att inte bli helt förslappad. Nu när det inte blir så mycket träning med hund får man passa på att träna upp sig lite inför säsongen.
Igår kollade jag och Lollan på film igen, vi har ju in några år haft skräckfilms kvällar och igår tittade vi på den efterlängtade The Human centipede. Det var tredje gången gilt efter att det strulat varje gång vi försökt se den, men igår fungerade det bra. Filmen var i alla fall i en klass för sig, jag hade inte några höga förväntningar utan trodde mest vi skulle sitta och skratta åt denna sjuka ide. Och visst skrattade vi men vi var också ganska rädda..vi konstaterade att en hög puls är ett gott betyg från oss, jag klökte faktiskt en gång också.. då tänker ni Emelie klöker ju åt allt men så är inte fallet riktigt, det är första gången jag gjort det åt en film :). Så vill ni bli rädda, äcklade och fundersamma då ska ni se den här filmen men det krävs att man är lite sjuk i huvudet och klarar av äckliga saker.

No comments: