Tuesday, October 02, 2007

Galen utgång!

I lördags var det dags för utgång, vilket vi nog alla sett framemot då vi inte varit ute på länge igen. Det är lite roligt, det känns som vi tvingar oss ut en gång i månaden för att vi fortfarande finns kvar i stan. Som vanligt så är det ju förfesterna som är roliga och krogbesöken som är mindre roliga, även denna lördag. På förfesten spelades det kortspel vilket aldrig bådar gott när jag är med, (vissa vet vad jag menar) min tävlingsinstinkt sätts igång direkt. Efter många halsade glas bar det av till Twin, redan där kunde man ana att detta inte skulle bli bra då vi tappade bort varandra på vägen. Väl utanför Twin samlade vi ihop oss, men efter bara ett par minuter där inne var det slut på sammanhållningen. Emma var helt borta, jag letade och letade men det visade sig att hon hade gått hem (mådde tydligen lite dåligt). Resten av kvällen var vi helt splittrade, ibland lyckades vi samla ihop några av oss och sen försvann någon igen. Ja det var en av de knäppaste kvällarna jag varit med om. Roligt att jag dels gick ut för att umgås med Petra, men såg knappt henne eller pratade med henne och dagen efter åkte hon till Lund igen. Får ta igen det nästa gång hon kommer hem.

Jag gick i alla fall hem när klockan närmade sig två, då mötte jag upp syster Hillevi utanför Centrum. Vi gick och köpte oss en pizza som vi åt i sängen. På vägen hem träffade vi två helt störda men roliga killar/män, vet inte vad de var för något. Men vi fick oss allt ett gott skratt då det visade sig att det snott både det ena och andra ur baren.
Ja just det, under hela kvällen svalde jag i fel stryppe, detta resulterade i en grov wiskeyröst. Antar att det berodde på att jag var förkyld och halsen var igentäppt eller nått. Eller så kanske det bara var alkoholen som spelade mig ett spratt.

En galen kväll med andra ord, rolig men lite kaotisk. Måste tacka mina kära vänner för de praktiska presenterna, haha, uppskattar glaset med ringklockan på allra mest.

Nu ska jag kolla klart på So you think you can dance finalen, är lite sur för båda mina favoriter har precis åkt ut. Lacey eller Neil borde vunnit.

No comments: