Sunday, July 18, 2010

Helgen som var

Sitter just nu ensam hemma..Micke är på Öland och Ella har fått stanna kvar i Sävdabo. Dagiset har semesterstängt och vi går ju inte på semester förrän om en vecka så Ella får lite semester och bus med mammas hundar. Jag har varit i Sävdabo i helgen, dels för det är så skönt att vara på landet men också för att Micke inte är hemma och det är tråkigt här.

I lördags var det tävling i Ulricehamn och jäklar var det regnade där. Jag och Nina åkte dit tidigt, började med att Nina ringde när hon var på väg för att hämta mig och jag fortfarande ligger i sängen för att min klocka inte ringt. Jag hade visst ställt den på en timme för sent..ups. Snabbt upp och iväg. På nått sätt lyckas vi köra vilse, vi ringer Ulrika och Anna som är en bit bakom och ber om hjälp. Tillslut kom vi fram och det blev i lagom tid trots allt. Upp med tältet och i ordning med alla grejer, då höll vi på att svettas ihjäl. Men man såg att det var oväder på gång och mycket riktigt, lagom till vår banvandring börjar det ösregna. Det var helt sjukt, det rann innanför t-shirten fast att jag hade två tröjor på mig. Man kunde knappt se så mycket regnade det. Men det var inte speciellt kallt så det gick att skratta åt det hela.

Jag bestämde mig för att springa i gummistövlar, kändes som det inte spelade någon roll vad man hade på fötterna, det var jätteblött. Banan kändes lagom svår, en ganska bra bana för Ella. Det klurigaste för oss var raksträckan mot slalomet som är hennes största problem. Men detta gick bra jag lät henne springa i full fart in, jag skrek slalom tre gånger mot det och hon satte det. Jag blev så jäkla glad och berömde henne jättemycket när hon körde. Tror hon kände att hon var duktig. Sen blev det nått konstigt när hon kommer ur en tunnel på slutet, jag hamnar fel mot ett hopphinder och råkar i hennes upphopp "sparka" till henne så hon river. Inte bra men helt mitt fel, jag förstörde för henne och hon försökte bara göra rätt. Det blev fem fel som räckte till en sjätte placering. Jag är jättenöjd med loppet, det kändes enkelt på nått sätt. Ella är följsam och på nått sätt känns det som hon har riktigt bra självförtroende nu, och hon använder det på rätt sätt.

Agilityklassen fick vi köra i nästan sol, så banan hade torkat till lite. Den kändes inte så svår, men jag planerade tre framförbyten och ni som sett mig köra vet ju att jag ofta planerar dem men sen ändrar och bara kör bakombyten. Så mitt mål var att genomföra dessa tre. Ella var väldigt taggad och stod och skällde på start, jag tänkte shit nu kommer det bara skita till. Mycket riktigt..Ella la upp ett ordentligt tempo och som hinder nummer fyra står balansen och Ella missar kontaktfältet. Tror hon var för taggad just då, för sen lugnade hon ner sig lite och gjorde de andra kf ordentligt. Även här var det en raksträcka mot slalomet och jag lät henne springa rätt på det och även här satte hon det :). Övrigt så satte jag mina tre byten, lät henne klara slalomet själv med tydligt kommande mot och var tydlig i min handling. Ger mig själv ett bra beröm, Ella är jag jättenöjd med. Självklart retligt med fem fel men det är bara gilla läget. Blev en åttonde placering och ett presentkort på Folksam. Jag är hur nöjd som helst med vår tävlingsinsats. Ella gör det mesta rätt och vill arbeta med mig. Det känns verkligen som att vi är ett team nu när vi är ute. Nu är vi på hugget igen.

Nästa tävling blir eventuellt om två veckor i Halmstad. Annars satsar jag på tävlingen i Nässjö i slutet av augusti. Inför den tävlingen ska jag träna riktigt ordentligt. Nu blir det en vecka med bara promenader och bad :). Sen äntligen lite semester, jippi!!

No comments: