Tuesday, July 06, 2010

Träningen med Ella

Jag har knappt tränat Ella på en månad, detta mest på grund av hennes löp men också då jag tycker hon förtjänat en vila. Det tråkiga är att nu när jag satt igång lite försiktigt så är hon i en efterlöpsvacka.. hon brukar bli lite hängig efter och värmen gör ju det inte bättre. Jag hoppas hon piggnar till under veckan nu då vi på fredag åker till Bjuv. Kan ju erkänna att det känns lite sent att börja trimma träningen en vecka innan meetinget men så får det bli. Jag kommer inte att ställa några som helst krav på Ella i Bjuv, utan det ska mer bli en semesterhelg. Sen om några veckor då tänker jag börja ställa lite högre krav på henne igen men det finns ingen mening med det förrän man börjat träna på riktigt.

Det ska bli riktigt kul att åka på tävling i helgen, hoppas det inte blir för varmt bara. Vi är ett stort gäng som åker så det ska bli trevligt med tävling, grillning och härligt sällskap som man får prata hund med hela helgen :).

1 comment:

Ulrika-Atlas said...

Du kommer få tillbaka motivationen till slut =) alla hamnar i svackor.. Ska bli såå kul i helgen! Att få umgås med alla och bara ha trevligt!