Tuesday, July 06, 2010

Update

Lång tid sedan senaste inlägget. Tappade suget lite efter tävlingen i Aneby.. ska erkänna att jag inte riktigt hittat tillbaka till den ännu men tror den kommer när tävlingarna drar igång igen. Jag tävlade första helgen i juni, på lördagen hade vi tävling på klubben. Jag var bara med i en klass eftersom jag ville spara Ella till söndagen. Denna klass gick inge vidare, Ella missade på något sätt gungan och fick sammanlagt tio fel på den (blev helt enkelt ett missförstånd, inget att hänga upp sig på), sen hoppade hon av A-hindret. Jag blev besviken på kontakfältet eftersom det gått så himla bra hela säsongen. Men jag lämnade denna klass ganska snabbt bakom mig. Ett stort plus var att Ella tog slalomet, detta var jag jättenöjd med då det strulat på varje tävling i år.

På söndagen åkte hela familjen Tycon till Växjö, fy sjutton vilken värme det var. Ella kändes inte helt på hugget och i första klassen började hon med att riva första hindret, så det var ju som att dra ner en rullgardin inför resten av banan. A-hindret och gungan satte hon fint men den lilla rackarungen hoppade av balansen ordentligt. Jag blev så chockad att jag glömde ta om den. In i slalomet försökte jag få tillbaka henne men på nått sätt lyckade vi dra på oss fem fel. En dålig runda som inte kändes bra någonstans. Efter loppet kände jag mest för att åka hem och ta en lång paus. Jag övervägde att stryka mig i hopploppet men orkade inte krångla så valde att vara med ändå. Denna banan hade några svårigheter, men värst var några maxade hinder, de såg jättehöga ut och jag tyckte det var ganska puckat att välja att göra så på årets varmaste dag. Men men det var helt enkelt till att ta full sats mot dem. Ella kändes väldigt taggad inför denna starten och hon började bra och sen tog hon slalomingången som många andra missat på och i och med att hon var så duktig så valde jag att strunta i ett byte som jag tänkt göra och detta straffade sig genom att hon flöt iväg lite för långt efter ett hinder och jag han inte få tillbaka henne till nästa så hon missade det och fick fem fel. Men hon gick i mål på sammanlagt fem fel och jag var jättenöjd. Retligt med fel men ändå så nöjd med slalomet och hela loppet, tyckte ändå hon sprang ifrån mig lite för mycket ibland, men samtidigt så vet jag att det är där jag kan ta in tid sen. Fick tillbaka lite sug efter loppet men kände ändå att det var dags för en vila och mycket lägligt så började Ella löpa på kvällen när vi kom hem.

No comments: