Wednesday, November 16, 2011

Tävlingar 2012

Hade lite tid över på jobbet så gick faktiskt in för att kolla tävlingsterminen för nästa år. Låter kanske lite konstigt med tanke på att det kommer en lång vinter först och lite annat smått och gott som ska hända innan, men det är ändå lite kul att gå in och kolla läget. Jag saknar tävlandet och tränandet väldigt mycket nu, men samtidigt när det är som de senaste dagarna med 7 minus när jag åkt till jobbet så känns det rätt skönt att man inte ska iväg och tävla. Både jag och Ella är ju extremt frusna och avskyr vintern så vi gör nog bäst i att hålla oss hemma kommande månader.
Blev i alla fall positivt överraskad över vad många tävlingar det bjuds på nästa år på nära håll. Antingen har man tappat verklighetsuppfattningen fullkomligt och tycker att allt låter närmare än vad det är men det tror jag inte. En hel del tvådagars dessutom, så får nog bli till att åka runt med husvagnen och min lilla familj J. Det sköna med detta året är ju att jag inte kommer att jobba, alltså kan man åka lite som man vill. Visst jag är ju hemma av en anledning och kommer säkert att vara helt slut men förhoppningsvis orkar jag med tävlandet som vanligt. Det är väldigt viktigt att Ella får göra det hon tycker är kul annars kommer hon bryta ihop fullkomligt. Blev även glad för en annan sak, dock en sak som säkert många andra blir besvikna över… agilityn på My Dog är inställd 2012, tjoho. Jag som varit så sur för att jag missar det, fick ju verkligen blodad tand från sist vi var med. Jag hade tom planerat att jag i mitt extremt höggravida tillstånd skulle åka dit för att åtminstone titta på klubbkompisarna, vilket Micke varit något tveksam till, hehe, men detta behövs ju nu då inte längre..skönt för oss alla.
Jag räknar med att missa några inomhustävlingar i Februari men sen när det i April kör igång ute då hoppas jag att vi är redo. Eventuellt kanske jag kan planera in Gåsahoppet med en tripp till Mickes syster i Malmö men det får vi se.

1 comment:

Ulrika-Atlas said...

Kommer också åka till Gåsahoppet nästa år =) Förhoppningsvis kanske man är uppflyttad i nån av klasserna så man kan starta alla 3 dagarna =) annars blir det ju 2 dagar för mig iaf...
Lycka till med lilla bebisen =)