Thursday, November 10, 2011

11-11-11

Ja precis som rubriken lyder så är det ju idag 11-11-11 och jag kan inte förstå varför detta är så uppmärksammat? Har hört att det är massa människor som ska gifta sig idag och att många ska försöka klämma ut sina bebisar just idag.. konstigt. Är väl för tråkig för att föstå sånt där.

Ikväll ska jag och Ella ha myskväll, bara hon och jag och det ska bli så himla skönt. Skönt att bara vara själva, inte massa planerande och fixande utan bara lugnt och skönt. Imorgon ska jag och Micke på inflyttningsfest så då blir det mindre lugnt, eller det är ju inte direkt så att jag kan festa till det med alkohol men alla andra kan ju. Jag drar mig hem när krogen lockar för de andra..känner mig inte riktigt i form för ett krogbesök. Men va gott det hade varit med en stark grogg känner jag nu, hehe.

På söndag åker mina föräldrar utomlands för första gången under min livstid, ja eller England räknas ju inte. Men nu fyller mamma 50 och vill inte firas så hon drar. Nu blir det Egypten och för att detta ska fungera flyttar jag, Ella, Micke och syster ut på landet en vecka. Vi ska ta hand om alla hundar och hästar, inget konstigt egentligen för det gör vi ju annars också men vi brukar ju inte bo där. Men denna veckan har jag och Hillevi pusslat ihop våra scheman så vi kör skift för djurens skull :). Nu blir det som förr i tiden med lite längre restid till jobbet men det ska ändå bli mysigt. Jag som alltid älskar att vara där ute och gå i skogen med hundarna får det tyvärr lite värre nu då det är mörkt när jag kommer hem från jobbet, man är ju bortskämd i stan med lampor överallt, nu blir det ficklampa i skogen...usch jag som är så mörkrädd. Jaja, ska bli mysigt i alla fall på något konstigt sätt...blir en paus från ens vanliga liv. Vi har så mycket fixarprojekt hemma i lägenheten så det är skönt att slippa se den på en vecka :).

Annars händer det inte så mycket just nu, har inte tränat med Ella sedan KM:et, eller jo två gånger hemma på trädgården och då mest slalom. Måste säga att båda gångerna blev jag grymt imponerad av henne, testade ingångar från alla svåra vinklar jag kunde komma på och hon satte dem gång på gång. Körde bakombyte, lämna henne, springa ifrån henne och annat klurigt och han bara gör rätt. Så kul att se att hon är så säker nu, känns nästan jobbigt att det blir vintervila nu men vi får hoppas att hon minns det även nästa år :). Sist hon fick köra lite slalom blev hon så lycklig att hon sprang flera airvarv runt runt på trädgården... kul att se att hon blir så glad, det måste ju betyda att hon saknar det lika mycket som jag. Men vila är viktigt tycker jag och jag tror alla hundar behöver en paus från sitt arbete för att sen komma tillbaka i storform :).
Nu satsar vi mest på långa promenader så länge jag hänger på. Kanske blir lite slappt med det i början av nästa år när vi blir fler i familjen och vi alla ska anpassa oss till det. Men förhoppningsvis blir vilan kort och vi kan börja träna upp kondisen igen innan säsongen börjar :).

No comments: