Wednesday, January 03, 2007

Trött på att vara en soffpotatis..

Dags att börja rycka upp sig då..känns riktigt skönt faktiskt. Efter nästan två veckors ledighet börjar det kännas tråkigt att ständigt känna sig trött och sugen på godis. Finns inget värre än att komma av sig från de dagliga rutinerna, som till exempel träning. Känns som den senaste tiden endast bestått utav mat, godis, sömn och vila. Kan väl vara skönt ett par dagar, men seriöst man blir ju helt förslappad. Ikväll har hela kvällen ägnats åt tv-tittande, tillslut blev jag så rastlös att jag var tvungen att gå ut. Klarar inte en dag till av att inte göra någon nytta, att inte ha några planer. Ska bli skönt att gå till skolan i morgon, vi ska äntligen börja arbeta på vårat reportage. Så nu blir det två intensiva dagar och sen blir det ledighet igen till helgen. På måndag börjar allvaret igen, då börjar skolan och det vardagliga livet. Och jag ska ta vara på vartenda dag..


En annan sak som jag börjat trötta på är mina fantasier. Jag har alltid haft livlig fantasi, både på dagtid och nattetid. Ibland kan det faktiskt övergå i överdrift men det är svårt att bara sluta. Vissa dagar handlar det om mer vanliga saker och andra om det mest sjuka man komma på. Ibland kan jag bara längta efter att få lägga mig i sängen och sväva iväg till mina olika fanatsiplatser. Vet inte, det kanske är vanligare än vad jag tror, att andra också fantiserar menar jag. Sak samma, ett som är säkert är att mina hela töjer på gränserna. Jag är rädd att en dag vaknar jag upp så kan jag inte skilja på verklighet och fantasi. Ups, vore ju inte så lyckat. Jaja, så länge jag kan skilja på dem så är det väl lugnt. Tror jag ska börja skriva ner allt jag tänker på, skulle bli många bra och extremt spännande böcker. Vem vet, en dag när du står i bokhandlen kanske det är just mitt namn som står på boken du tänker köpa. För hemligheten är fakttiskt den att jag vill bli författare. Och det verkar ju nekligen som jag har tillräckligt bra fantasi för att få ihop till en rad olika böcker.


Ja som sagt jag vill ju då bli författare. Inte bara, finns många andra yrken på önskelistan, som till exempel konstnär, låtskrivare, producent, journalist och lite andra saker. Igår kväll när jag låg i sängen och tänkte, funderade jag på vad jag om tjugo år ligger och tänker på när jag går och lägger mig? Kanske vad mina bortskämda ungar gjort för hyss i skolan, eller kanske hur mycket pappersarbeta jag har kvar på jobbet eller kanske vilken tid jag ska gå upp och lägga mig vid min stora härliga pool vid havet. Uhm, ödet fårväl bestämma åt mig, eller är det kanke meningen att jag ska försöka påverka det mer genom att plugga och anstränga mig att skapa kontakter. Vet inte om jag är redo att börja angagera mig för framtiden, eller borde man det. Känns jobbigt att börja angagera sig när man inte vet vad man vill bli. Tänk om jag ångrar mig om två år då? Eller nöjer mig med ett skit jobb. Jag tror att jag helt enkelt ska lägga ner och förlita mig på ödet ett litet tag till. Kanske jag hinner komma på en plan.

No comments: