Monday, January 22, 2007

Måndag då

Konstigt, det är måndag och jag känner för att gå ut. Ska faktiskt erkänna att jag har varit lite småsugen hela helgen. Det var faktiskt ett bra tag sedan jag var ute och tog en sväng om på dansgolvet. Hmm, kanske skulle satsa på att ta ett par glas på onsdag och dra ner och köra ett par moves på Kåren. Ja, jag vill till och med gå till Kåren, inte alla dagar man är laddad för det. Men just nu känns det faktiskt lite lockande. Ska se om man kanske kan dra ihop klassen till en ända stor klassfest. Vi har ju gått tillsammans i våran miniklass i mer än ett halvår nu, klart man måste festa ihop då. När vi gick i den stora klassen fanns det inte någon chans till gemensam fest eftersom vi var typ hundra pers, men nu skulle det ju gå alldeles utmärkt. Blir kalas bra då Carro erbjudit sig att låta oss vara hemma hos henne, skönt eftersom hennes palats ligger ett stenkast från Kåren.

Börjat ny kurs nu igen, känns sådär inför uppgifterna. Webbaserade medier heter den och vi ska tydligen göra varsin hemsida som ska innehålla våra reportage som vi filmade i den förra kursen. Det reportage som vi så stolt lämnade in och visade upp men som visade sig vara ren skit. Ska inte skriva om det eftersom det förmodligen skulle leda till allt för många fula ord och göra somliga upprörda. Så nu lämnar vi tv- kursen bakom oss, visst var det kul så länge det varade. TV- sändningen var jätterolig men måste säga att tv nog inte riktigt är min grej, föredrar nog att trycka tangenter framför datan.

På tal om något helt annat så har ju vårt lilla land täckts av ett vackert snötäcke. Själv är jag inte så förtjust i snö men visst var det på tiden att den kom. Började ju bli lite orolig där ett tag, känns som jorden är lite ur balans just nu och det lär väl knappast bli bättre. När det är så här kallt är det inte svårt att låta bli att tänka på ens utlandsansökan. Ska börja skriva ett brev snart som ska ingå i ansökan, vet bara inte vad jag ska skriva. "Ehh, jag vill plugga hos er för det är varmt." Tror inte riktigt det går hem, måste nog skriva något mer slagkraftigt. Sen är det skit svårt att komma på vilka länder man ska välja, långt bort, super långt bort eller kanske bara lagom långt bort. Ja det är frågan, men avgörande blir nog klimatet.

1 comment:

Caroline said...

Jaha, så det är så där du ser ut ;) Är beredd att åka till solen whenever you are! Och mitt så kallade palats finns till förfogan för fest när du vill...