Wednesday, February 07, 2007

"Grey's anatomy"

Jag har i vanliga fall svårt för att följa serier då jag ofta inte är hemma. Men då och då kommer det serier som jag faktiskt fastnar för och bara inte kan sluta följa. Grey`s anatomy är den serien som just nu står högts upp på listan. I början när serien kom tittade jag inte på speciellt många avsnitt, tänkte att det bara var ännu en sjukhusserie. Men så fel jag hade, den är ju helt underbar. Bästa serien på Väldigt länge. Den blandar humor med allvar på ett väldigt fint sätt. Ofta sitter man med ett stort leende på läpparna men ibland rinner tårarna otröstligt längs kinderna. Det har varit med stor spänning som jag följt denna säsong, dramatik har varvats med kärlek och kärleksproblem. Det finns inte ett ända avsnitt som lämnat mig oberörd, och det är de som kännertecknar en riktigt bra serie.

Lite bakgrundsinfo:
"Grey's anatomy" handlar om ett gäng läkarstudenter som försöker överleva sin AT-tjänst på ett sjukhus i Seattle. Redan i pilotavsnittets inledning lyckas seriens huvudperson Meredith Grey (Ellen Pompeo) hamna i säng med en vansinnigt snygg karl efter ett barbesök. Det hon inte visste då var att denna snygging är hennes kommande chef Derek Sheperd. inte helt oväntat utvecklas detta till en komplicerad kärlekshistoria. Efter ett antal turer fram och tillbaka kommer en annan kvinna in i bilden som ställer förhållandet på ända, och det hela utvecklas till ett spännande katt och råtta-spel. Även de andra AT- läkarna brottas med en rad olika problem, allt från kärlek till teoriprov. Och man får ständigt följa deras vardag som unga och naiva läkarstudenter.

Igår kväll var det dubbelavsnitt och säsongsavslutning, en kanon kväll men andra ord. Spänningen var på topp och förväntningarna höga. Visst det slutade väl så som jag hade tänkt mig men det gör inget. Nu laddar jag inför nästa säsong, kan knappt vänta.

2 comments:

Mikael said...

Lilla gumman!

Den här serien är ju inte ens bra!
Men jag älskar dig ändå...

Emelie said...

Den är skit bra, om inte bäst!! Det är nog du som inte kan skilja på vad som är bra och dåligt.