Tuesday, February 13, 2007

Säfsen 2007


I helgen bar det ännu en gång iväg till det lilla skidparadiset Säfsen. Jag och nästan hela min familj, (stackars syster yster fick stanna hemma och vara hundvakt), och halva pappas brors familj följde med. Så det blev ett stort gäng på nio personer som skulle dela på en stuga som var menad för sex personer. Det blev inte bättre av att det förutom jag och mamma bara var rejäla grabbar som var med, så jag kan lova att det blev rätt trångt. När vi väl kom fram var det fullt ös medvetslös. Min bror Albin som tjatat om denna resa oavbrutligt hade i bilen lite smått panik då vi råkade köra lite fel. Vi andra kunde bara skratta åt det lilla missödet men Albin var måttligt glad. När skidor och annan utrustning satt på plats var det bara att börja åkandet upp och ner. Härligt väder och pistade backar hjälpte till att göra helgen perfekt. Ju mer självförtroendet ökade ju mer påhitt blev det, hakade till och med på att åka offpist. Detta var ett spännande äventyr som bjöd på en hel del skratt men även en del blåmärken.
Pappa och hans bror Kjell var inte sena att få upp den första ölen. Pappa hade till och med en Xante i ryggsäcken. På kvällarna flödade alkoholen och skratten varavdes med dåliga diskussionen, allt från bisexuella till Melodifestivalen. På lördagen blev det en liten barrunda som resulterade i en rolig kväll i rallyförarsällskap(svenska rallyt passerade tydligen genom den lilla staden). Ett härligt liveband bjöd på härlig och rolig musik, och pappa bjöd på drinkar. Dagen efter blev det mest städning och solning. Bara min bror och kusinerna som orkade dra på sig utrustningen igen. Tackar sällskapet för en rolig och underhållande helg.
Nedanför är det lite blandade bilder på "Sävdabo gänget". De två männen som ser ut som gangstrar är min pappa och hans bror.


3 comments:

Caroline said...

Ser ut som om du haft det grymt härligt ju!

Alex said...

Både låter och ser ut som om du har haft det hur gött som helst. Nä nu blev man ju riktigt sugen på att åka lite asså. Fattas bara lite vinter och snö... men det kommer väl...

Unknown said...

Hej,
Vi tyckte att Säfsen var bra för våra barn 5 och 7 år gammal. Vi bodde på en typ fritidsgård med lägenheter och vedeldad bastu. De har t.o.m. gratis Internet och jag kunde jobba lite den vecka också. Priserna var rimlig och vi slapp den huller och buller på den stora stugbyn. Information finns på www.fritidslogi.se