Thursday, August 09, 2007

Min första tjänsteresa!!


Då har man gjort sin första tjänsteresa då som informatör. Haha mycket spännande. Började med att jag inte kom iväg från parkeringen då jag inte lyckades blåsa rätt i alkolåset. Jag fick testa i fyra bilar utan något lyckat reultat. Efter en timme och lite hjälp lyckades jag få igång bilen. Så inte förrens klockan nio rullade jag iväg från Jönköping i min jätte bil. Läskigt att köra stora nya bilar. Lilla My hängde med som sällskap då jag tyckte det kändes lite tråkigt att köra till Västervik ensam. Tackar för sällskapet, hade aldrig hittat utan dig!!!

När vi väl kom till Västervik kom nästa problem, vi hittade inte bron som jag skulle fota. Vi körde ungefär sex mil fel totalt och fick involvera Mys pappa till att hitta. Efter mycket om och men hittade vi bron som vi tidigare kört över...;). Hmm, jag trodde den skulle vara mycket större. Väl där plåtade jag lite och sen åkte vi därifrån. Fast vi åkte inte hem utan till havet. Så underbart med hav och blå himel. Vi solade i ungefär två timmar, sen blev vi rastlösa och åkte till hamnen för att äta lite gott. Ungefär vid fem när jag vanligtvis brukar sluta åkte vi hem. Härligt med tjänsteresa..hehe.

My tog lite bilder på mig när jag "jobbade", så jäkla snygg klädkombination Vägverket kläder blandat med beachkläder. Yheee

3 comments:

Caroline said...

Haha,du verkar ju också slita hårt på jobbet :) Snart så återvänder jag till verkligheten nere i Jönköping igen, får se vad vi hittar på för skoj under insparken... :) Kram

Therese said...

haha det dar var ju annu battre! Grym outfit!

Vi ses om nagra dagar, pigga och glada och laddade infor den varasta hosten... Ska vi ut pa mandag? ;)

Emelie said...

Självklart ut på måndag!!! Då kör jag stenhårt, vet ju att jag bara pallar en dag så det är måndagen som gäller!! haha, ska försöka någon mer dag oxå!!!;)