Thursday, August 16, 2007

Tingsryd i helgen!

Då har jag varit ledig en vecka, känns riktigt gött. Har hunnit med en hel del. Idag har jag städat och gjort allt klart inför måndag då skolan börjar. Eftersom jag blir borta hela helgen känns de skönt att ha allt klart tills jag kommer hem på söndag. Gissar att det blir rätt stressigt de första dagarna, en tuff skolstart, inspark med massa fest, lilla Ella och sista trimningen med Korint innan höstens stora utmaningar.

I helgen bär det alltså av till Tingsryd. Som de flesta vet är detta en tradition som hållt på i säkert 10 år. Det är ett stort 3- dagars meeting (hästhoppning) dit vi och Väldigt många andra brukar åka. Det är hela familjen som åker och många klubbkompisar och vänner till dem. Förut var det campingliv på högsta nivå, men nu de senaste åren har vi avancerat till att bo i stuga och i år och förra året hyrde vi scoutstugan. Ni kan ju gissa att det blir ett jäkla håll igång i detta lilla hus. Tävlingarna i Tingsryd är självklart det viktigaste och alla tränar stenhårt inför dem, men förutom tävlandet är sena kvällar och alkohol en stor del för många. Efter långa tävlingsdagar brukar det bli grillat och fest.

De senaste två åren har vi på skoj startat en volleybolltunering som gått av stapeln på lördagkvällen och som sen toppats med kräftskiva och kalas för min pappa som alltid fyller år den helgen. I år har den här volleybolltuneringen stigit alla åt huvudet, vårat lag team Sävdabo har vunnit två år i rad och har självklart planer på att göra det även i år. Min bror Albin har tagit detta på största allvar och gjort en hemsida till vårat lag. Denna sida är helt och hållet påhittad, han har hittat på både det ena och de andra. När sidan var klar skickade han över den till våra största konkurenter. Ni kan ju gissa vad detta ledde till....att psyka varandra så mycket det bara går. Så det är med lite pirr i magen man ser fram emot den omtalade volletbolltuneringen. Men självklart ska vi vinna.

Här är länken till hemsidan:http://www.laget.se/teamsevdabo
Återkommer efter helgen om resultatet och bilder.

2 comments:

Therese said...

haha vad roligt, bra jobbat Albin! Hoppas det ga bra for er nu da!

Kul att lasa i kalendern pa hemsidan "Träning
Tid: 18:00 - 20:00
Plats: Sävdabo sk
Övrigt: Var förberedda på löpning runt dammen, så bra skor!"

Dammen? :P den stooora dammen med tragubbarna? shit vad ni lar fa lopa ;);)

haha, hejja hejja!!

Emelie said...

Jag vet han är helt knäpp, men visst är det roligt! Det värsta är att de faktiskt haft någon träning därborta vid dammen. Och JA de är dammen med gubbarna, men hallå fattar du väl att de inte är i trä, hahah, cement ju.

Idag på morgonen kom han in och väckte mig och sa att jag och Hillevi och Patrik va tvugna att träna lite över nätet eftersom vi kommer ner en dag senare än de andra. Herregud säger jag bara, knappt man vågar ställa upp i skräckmatchen. Hmm, kanske ska skylla på att jag har ont i foten, haha!
Ses på måndag med en grogg i handen!!!!