Monday, November 10, 2008

Ett vingligt KM!

Då var det måndag igen, tjoho kan det bli roligare. I lördags var det Hubertusfest, livat till tusen. God mat, bra underhållning och roligt folk. Sen blev det ju också en hel del alkohol som hjälpte till med stämningen. Efter att åkt buss till Grästorp, där vi skulle sova, blev det en liten vandring genom skogen och även en längdhoppstävling mellan mig och micke. Väl hemma var det hopp i säng, efter någon timmes sömn började Ella må dåligt och spy. Hon spydde inte bara en gång utan typ tio gånge, inte roligt när man själv är lite vinglig på benen. Morgonen ägnades åt att torka syor och få Ella och mig på hugget inför KM i agility. Varken jag eller Ella va på G för detta evenemang. Moster Nina ringde på morgonen och frågade om jag var ute och övade..hmm, nhe jag låg fortfarande utslagen i sängen. Men det var bara att sätta sig i bilen och åka upp,väl där insåg jag att detta inte va så seriöst, inte alls många startande. Problemet var bara det att de valt att ställa in den klassen vi skulle vara med i pga för få starter. Vi blev då tvugna att starta den andra klassen som innehåller vissa moment som vi ännu inte är helt hundra på. Men trots en trött hund och förare så gick det jättebra. Första rundan var i stort sett fellfri och det gick riktigt snabbt, sen skulle det tydligen vara en andra runda, detta va vi inte så sugna på och tänkte avstå. Men sen kom tävlingsinstinkten fram och vi körde även runda två, tyvärr fick vi då problem på ett av hindrerna och fick lite straffpoäng. Sammanlagt slutade vi trea, hade blivit vinst om vi inte missat i andra. Men vinnare blev iaf Ellas helbror med min moster Nina, så Grattis till dem. Nu harvi fått blodadtand och harbestämt oss för att åka på en inofficiell tävling i Forserum om två veckor.

Bilder från Hubertusfesten kommer snart!

No comments: