Friday, November 07, 2008

Hubertusfest på lördag, KM på söndag!

Ja i morgon lördag är det dags för den årliga Hubertusfesten igen. Denna gång ska vi inte bara smita in och se underhållningen utan vi ska komma samma tid som alla andra, äta, dricka, kolla cabare och kanske till och med köra några moves på dansgolvet. Vem vet, vi ska i alla fall köra hårt hela kvällen!



På söndag ska jag och Ella ställa upp i KM i agility, är skitvervös. Jag som har tävlat sedan jag var liten borde inte vara nervös för en sån här liten grej men det är jag ändå. Jag har faktiskt aldrig tävlat med hund så det är debut som gäller. Jag och Ella har en förmåga att bli lite för taggade och lite för tävlingsinriktade så vi har bestämt att ta det lugnt och förhoppningsvis lyckas fullfölja alla moment. Det är ju såhär att agility är väldigt trixigt, det finns en hel uppsjö av knepiga regler och man blir diskad för det mesta. Så det är inte konstigt att jag är nervös.
Här bild på Ella när vi tränade lite hemma härom dagen.


No comments: