Tuesday, March 17, 2009

Nu är våren här!


I dag va jag hundvakt åt Kitos igen. Det va riktigt skönt ute i solen så vi satt ute en bra stund och solade och bara njöt.

I lördags jobbade jag dag och fy vilket mardrömspass, fullt upp hela dagen. Detta resulterade i att jag va helt slut på kvällen när vi skulle till Petras och Carros utflyttningsfest. Men detta gick bra ändå, det blev en hel del alkohol och mycket flams. Hann även se melodifestivalen och som väntat så vann inte HEAT, surt men men, bryr mig inte så himla mycket egentligen.


I söndags firade vi Albin som fyllt 19 år, han fick en skjorta av mig och Hillevi och det visade sig att han nästan hade en exakt likadan sedan innan, surt för oss då den inte gick att byta. På kvällen hade vi avslutning på agilityträningen, alla hinder skulle transpoteras bort från ridhuset för att sättas upp för utomhussäsongen. Träningen avslutades med två tävlingar, detta va riktigt roligt. I första kom vi fyra, det gick bra men lite för fort så det blev lite slarvfel. I den andra omgången fick vi till en kanonrunda men slutade tvåa, slagna med fyra hundradelar, men det va ändå bra då hon som vann tävlar betydligt högre än mig och Ella. Känns riktigt bra inför tävlingarna som drar igång på allvar nu i slutet av mars. Nina och Ville var också med och Ville visade fin form och va jättetaggad.


No comments: