Thursday, January 20, 2011

Vardag och ett litet dilemma

Åh det känns nästan som att våren är på väg..vet ju dock att fallet inte är så men man kan ju inte låta bli att hoppas. Har varit riktigt skönt med barmark nu i några dagar, men jag upplever det lite som att Ella får lite ont i tassarna av allt grus som ligger på marken. I söndags var det ridhusträning igen, rätt kul om man bortser från ljudnivån…väldigt skälligt. Jag som nästan alltid har huvudvärk tycker det är ganska jobbigt men ofta kan man ju stänga av öronen hyfsat. Det jobbiga är ju bara att Ella verkar tycka att det är okej att bete sig likadant men det tycker inte jag. Hon får skälla när hon kör och när precis innan när hon laddar men inte i mellan..jag får bli lite arg på henne ibland. Träningen gick annars inte så jättebra, Ulrika försökte hjälpa mig lite med min handling som egentligen är katastrofal..det gick sådär. Det är verkligen svårt att ändra om, Ella och jag är vana att köra på ett visst sätt och det funkar men om vi ska tajta till svängarna måste jag ändra på mig. Ska traggla detta så det sätter sig, hade nämligen glömt bort det helt sen i somras. Slalomträningen gick jättebra, tränade att gå ifrån en bit på den sidan som funkar och det går bra, på omvända sidan tränar jag vanligt och nu ingångar och det satt fint..kanske börjar släppa nu :).

Nästa dilemma är om vi ska åka till Egypten eller Thailand i mars… valet är ju inte egentligen inte så svårt men det är en tid- och pengafråga. Och sen då Thailand eller Jenny Damm kurs..hmm ja valet är inte heller där lätt. Jag ska bestämma mig snart, blir väl antagligen kurs oavsett resmål men ändå lite störande att det skulle hamna på samma månad.

No comments: