Friday, January 21, 2011

Mål med agilityn i år

Är inte överförtjust i att skriva upp mina mål då de oftast ändras på grund av de mest otänkbara saker. Men man kan ju alltid ha ett grundmål sen får delmålen ändras under resans gång. Man kan aldrig veta om ens hund blir smittad av någon konstig sjukdom, attakerad av farliga djur, dålig tajming på löp eller helt nya problem som tex slalom eller kf. De flesta vet ju att min lilla hund råkat ut för de flesta förhinder under de två år som hon tävlat. Jag vet att det är ett löp på gång men hoppas hon har det avklarat till april då allt kör igång.
Jag har räknat med att ungefär hinna med 16 starter (klasser) fram till juli, det finns fler tävlingar men jag utgår från detta. Räknade på det och kom fram till att jag förra året bara var med på 13 officiella tävlingar, så om hon håller sig frisk så kommer vi antagligen kunna tävla betydligt mer i år.

Men kort då om mina mål, innan juli har jag 16 starter och ska då uppnå förljande:
- Satsa mer, "vinna eller försvinna" känsla, våga göra fel
- Hela tiden försöka klara tiden, vilket vi egentligen inte gör om vi inte är felfria, men egentligen struntar jag i hur många fel vi får
- Våga köra omvänt slalom på tävling
- Oftare hitta den där speciella känslan som ibland infinner sig, när den finns kan det inte annat än gå bra.
- 1 pinne i agility
- 2 pinnar i hopp
Så tre pinnar i början av året, så är det bara tre pinnar kvar till slutet av året ;). För pinnmålet behöver jag ju bara få till det 3gånger av hela 16 försök. Men för det mer övergripande målet hoppas jag mest på riktigt bra rundor. Ella är ju som bäst efter sommaren och lite disträ på våren men jag hoppas att vi kan ändra lite på det i år. Mer vardagligt mål men som också påverkar agility är att jag ska försöka jogga med henne oftare, detta stärker henne så mycket i allt.

No comments: