Thursday, February 03, 2011

Jävla semester

Vår extremt efterlängtade resa är inställd...vi skulle ju åka till Egypten den 1 mars och vi har verkligen sett fram emot detta. Vi är så extremt besvikna, men nu ska vi försöka rädda situationen. Ikväll ska jag och Micke sätta oss ner och bestämma om vi för första gången ska åka på semester på 14 dagar. Frågor som dyker upp är först och främst kan jag vara ifrån min älskade hund så länge? Förra gången jag var i hemifrån länge, för sju år sedan fick min pappa avliva min border collie när jag var i Italien och jobbade en månad. Så är självklart att nått sånt ska hända igen eller tänk om hon inte tycker om mig när jag kommer hem.. Nästa fråga är ju självklart ska jag ta mig råd att göra detta äventyr? Råd har jag men dock ingen betald semester så där försvinner ju en del pengar. Sen kommer det innebära att vissa andra grejer kommer att väljas bort. Är det värt det...hmm kanske eller jag vet egentligen att svaret är att det självklart. Det är verkligen på tiden att snålisen Emelie skärper till sig och lever livet ett tag :).

No comments: