Tuesday, February 22, 2011

Läget just nu

Dagarna går så himla fort, jag tycker annars när man ska på semester att dagarna går så sakta och man bara längtar..nu är det tvärtom. På jobbet är jag stressad, har vissa grejer som måste bli klara eftersom dem ska presenteras medan jag ligger på stranden..tur att jag har kollegorna i södra sverige som kommer fixa det galant utan mig. Sen är det massa andra små grejer som jag vill få färdigt så jag slipper det sen när jag kommer hem. På kvällarna borde jag packa men det känns inte som jag hinner och känner mig inte så motiverad heller för den delen. Jag har ju verkligen ingen aning om vad jag ska ha med mig, 15 dagar är ju ändå ganska länge. Helgen och början av den här veckan har gått till att umgås med kompisar och familj...man vet ju aldrig vad som kan hända..jag kanske blir bränd av den där maneten och aldrig mer kommer hem eller så kanske det kommer någon naturkatastrog eller nått..skull eliksom inte förvåna mig. Annars känns det väldigt skönt att det närmar sig, ska bara försöka ta mig igenom helgpassen också..känns lite jobbigt men det går nog..det var väldigt längesedan som jag körde 12 timmars vaken natt. Ibland är det riktigt surt att ha mitt helgextrajobb, men samtisigt är det riktigt goa pengar.

Sen försöker jag umgås med min lilla Ella så mycket det bara går..vi kan väl kalla det extremt mycket dåligt samvete och stor separationsångest. Det känns verkligen som hon fattar att nått är på gång. Det kommer inte gå nån nöd på henne här hemma, hon ska ju vara med alla sina kompisar. Det är mest vi som är fjantiga och gör det till en stor grej. En gång i livet måste man ju kunna lämna sin hund i två veckor. Dessutom är Kitos valpar planerade att födas under tiden vi är borta så då får hon ju träffa dem före oss. Det där löpet som jag tjatat om så länge har fortfarande inte kommit..men nu verkar det på G igen. Jag hoppas verkligen det så hon hinner innan tävlingarna drar igång..skulle inte förvåna mig om hon väntar till April, då blir jag väldigt besviken. Det jobbiga är ju också att hon blir så trött och dämpad efter löpet så vill att hon ska börja NU.

Jag har lärt Ella lite nya trix nu i brist på "vanlig" träning. Det är så roligt med henne för hon har massa energi i typ fem minuter sen tycker hon att det är tråkigt och omotiverande. Just därför som jag inte tänker satas på någon lydnaskarriär för det är precis samma där. I agilityn kan hon tagga om och hålla energin uppe hela tiden vilket är väldigt kul. Men samtidigt vet jag att vi inte kan köra samma sak om och om igen för då tröttnar hon lätt och hon visar det ganska tydligt. På söndag ska jag träna i ridhuset tänkte jag, mest på skoj för att hon ska vara aktiverad när jag lämnar hem henne till mamma och pappa innan vi åker till Landvetter. Wii

Under de senaste helgerna har jag tagit en hel del hundbilder i det soliga vädret. Jag hade tänkt lägga upp dem men har visst glömt dem på mammas dator hemma. Jag får se om jag hinner dit innan vi åker annars får jag lägg aupp dem när jag kommer hem.

No comments: