Wednesday, February 02, 2011

Upp och ner

Just för tillfället är jag lite konstig, ena dagen på ett positivt och strålande humör och nästa dag nere och känner mig nästan sjuk och omotiverad. Vet inte riktigt varför det är så nu, så bli inte förvånad om jag ena dagen är jätte peppad och nästa dag inte vill nått :)..nu har jag i alla fall varnat er. Träningen i söndags gick väl egentligen ganska bra, känner att jag ibland lägger ribban lite högt när jag väl bestämt mig för vad jag vill träna på. Jag glömmer att det är bra om man tränar på ett moment först innan man anser sig kunna det. Så överlag gick det bra, Ella är så duktig i slalomet nu men vet att om hon blir för ivrig och börja skälla på plan så skiter det sig, hon måste fokusera mer. Jag tränade starter och i början av passet dummade hon sig en del, jag kan inte släppa henne med blicken en hundradels sekund utan att hon sticker. Blev lite sur på henne och tog för första gången henne i nackskinnet (under ett träningspass) och visade att det inte är okej och då faktiskt skärpte hon till sig. Kf kämpar jag på med..vet ju inte egentligen hur jag ska träna dem utan försöker få henne uppmärksam på mig på nerfarten och sen springa hela vägen ner.

Egentligen ska jag tävla på lördag och jag är så jäkla sugen på detta. Tyvärr är jag helt övertygad om att det inte kommer bli någon start för oss då Ella kommer börja löpa vilken dag som helst. Vet att jag sagt det ett tag, men nu visar hon alla tecken på att det är nära. Kommer bli så besviken på lördag morgon när jag ser första blodfläcken. Orättvist, är det någon som borde få tävla nu är det vi!!!

Annars kan man ju säga att det känns lite sådär med vår resa till Egypten.. vi får vänta och se om vi kommer att kunna åka dit. Alla resor fram till 23/2 är inställda, vi ska åka 1/3 så vi får hålla tummarna.

Annars har jag sökt en del jobb, finns ett jag verkligen håller tummarna för. Samtidigt som jag så gärna vill ha ett nytt jobb så känns det lite jobbigt att bränna inne den betalda semestern här. Men som vanligt så lär man väl knappt få komma på någon intervju så behöver nog inte ens tänka på det.

Ikväll blir det bebisträning igen :). Ska hem till Linnea och dit kommer även Sofie med sin lilla Ella. Vi kallar det bebisträning då både jag och Linnea är livrädda för att hålla i små bebisar :). Men det går bättre och bättre nu.

No comments: