Tuesday, June 21, 2011

Lite uppdatering

Har inte orkat skriva här på ett tag, kan säga att det heller inte hänt så mycket sen sist. Sedan vi var i Falkenberg har jag inte tränat nått med hundarna, dåligt av mig fast samtidigt tyckte jag att Ella behövde lite vila, men dock inte så här länge. Eller just det vi åkte ju en snabbis till Bollebygd och startade en agilityklass, var anmälda till hoppklassen med men båda blev ju uppflyttade i sista sekund. Jag kände mig väldigt omotiverad till att bara starta en klass och dessutom en agilityklass som jag inte är så förtjust i, det är ju däremot Ella :).

Banan var väl inte så överdrivet svår, men det var väldigt trångt. Den hade sina svårigheter och jag kände att nej inget fegande utan passa på att testa nya saker. Först ut va Ella som var helt galen innan, skällde väldigt mycket vilket inte är så bra då hon oftast blir väldigt slarvig och glömmer lyssna. Precis så blev det, tjuvstart och det kändes som hon hela tiden försökte komma på en egen bana.. Hon flög av balansen men jag kände inte att det var någon ide att ta om då hon var så uppskruvad, resten av banan var felfritt men defenitivt inte bra. Dock väldigt nöjd med slalomet som hon tog i all stress. Jag var lite besviken efter, jag avskyr lopp där känslan av samarbete saknas helt.

Ville han va också supertaggad, Nina hade glömt koppel?? så han fick ha Ellas, så i starten satt det så tajt att jag knappt fick av det, jag fick lirka av det och han blev helt vansinnig. Tror faktiskt det var därför han tjuvstartade. Allt gick bra, även om jag inte riktigt fick till känslan med honom heller. Dock fick han fem fel på ingången på slalomet, antagligen var jag för nära honom så han kände sig trängd men det är lätt att sånt händer när man inte känner varandra. Blev dock sur på att det hände, är det någon som förtjänar en pinne i agility så är det han. Han sköter sig nästan alltid på kf men ändå så är det alltid nått som blir fel. Det blev varsin rosett i alla fall för det små jack russlarna.

Denna veckan måste jag verkligen ta tag i träningen, både för mig själv och hundarna, men känner mig konstigt nog inte motiverad..inte bra. Jag borde verkligen träna med Ville så vi lär känna varandra mer och Ella måste träna om KF igen. Har en och en halv vecka på mig och vet ju att det är omöjligt arbete med just kf men får hoppas på det bästa, man förtjänar inga pinnar förrän nått sitter till hundra procent, så bättre att sluta hoppas på tur.

Kollade in den preliminära tidsplanen för tävlingen nästa helg i Åtvidaberg, såg rätt bra ut för mig. Båda klasserna på samma bana till och börja med vilket är skönt med tältet. Första start runt 09 vilket kan vara ganska lagom och nästa start runt 14, ska man klaga så är glappet lite långt i mellan klasserna för Ella, henne kör jag gärna tätt då hon slöar till sig annars men det kunde ju varit mycket längre väntan. Skönt med large/medium innan så hinner man kolla och lära sig banan i lugn och ro i båda klasserna, ja helt perfekt nästan. Nu borde vi dessutom kunna åka hem runt 16 på söndagen så det är skönt, ska ju dock till jobbet på måndagen.

Hepp innan dess ska det ju firas midsommar, och detta ska göra på vanligt vis på camping i husvagn med mina syskon med respektive och kompisar. Har ju glömt att skriva att jag numera är husvagnsägare, eller delägare med min syster :). Vi fick mammas och pappas gamla då de köpt en ny, jippi..den bruna lilla veteranen är nu vår :).

No comments: