Monday, June 27, 2011

Midsommar

Då har vi firat midsommar igen och ännu en gång har det regnat och varit kallt, tur att man är van så man alltid ser till att ha med vinterjackan :). I vanlig ordning blev det Gränna camping och husvagn som gällde, dock satsade vi bara på en natt eftersom det visade så dåligt väder. Dagen firades med syskon, respektive och två kompisar till Albin. Det blev grillat, tårta, jordgubbar, lekar, musik och sång. Vissa hällde visst ner en och annan snaps och kanske några öl. Ella och Maia var med och jag tycker de skötte sig utmärkt..förutom Maias magproblem på natten...Hillevi fick släppa ut henne 8 gånger, så mindre sömn till oss. På lördagen drog vi hem, vi fick putta loss vagnarna och ta sats för att komma ut från campingen, snacka om lervälling. Vi åkte alla hem till Sävdabo där vi hade myskväll och dagen efter bjöd ju faktiskt på sol så vi slappade alla i värmen. Innan vi åkte hem blev det grillat, och sen glass och jordgubbar, göttigt.
En rätt skön helg med andra ord.

Igår på eftermiddagen åkte jag och Nina upp till klubben för att träna lite med hundarna. Det blev en en intensiv men kort träning. Ella körde jag mycket kf med och fasen va duktig hon är, synd bara att hon inte verkar fatta detta på tävling :(. Handlingsmässigt kändes Ella väldigt tankspridd i början men sen på slutet kändes hon riktigt fin. Dock hade hon väldiga problem med tunnel under balansen, haha, hon bara skulle upp på balansen hela tiden. Ville kändes stabil på kf, väldigt skönt att köra med en hund som saknar det problemet. Däremot kändes han inte helt hundra i handlingen och jag har märkt att bakombyten gör honom lite tveksam..måste öva på det. Tränade även på byten efter slalom, såg nämligen att alla gjorde detta på SM:et, så det måste övas på. Kom dock på nu att jag glömde det med Ella.

Vi ska försöka hinna med en till träning innan tävlingen i helgen, sen är det bara hoppas på det bästa. Målet med helgen är att ta en pinne med Ville i agiliyklass och komma runt en klass3 hopp utan disk. Målet med Ella är att ta kf på balansen en gång, och komma runt en klass 3 hopp utan disk. Det är ju faktiskt hennes debut i i trean i helgen :). I agilityklasserna ska jag ta det väldigt lugnt, i hoppklasserna ska jag chansa och testa grejer, köra lite mer aggressiv handling, i alla fall med Ella, haha Ville kanske blir livrädd om jag kör så med honom.

Annars är jag mest nervös över mitt mående till helgen, har mått dåligt i ett par dagar nu igen. Nu är det mest huvudet som spökar, har haft en fruktansvärd huvudvärk i 10 dagar, och man blir rätt matt av det. Nu har det varit så illa att jag tappar mycket av synen vissa stunder, inte kul. Så jag hoppas att detta blir bättre till helgen för annars vet jag inte hur jag ska klara av att springa 4 lopp om dagen. I vanliga fall brukar jag oroa mig över Ellas status innan tävling men den här våren/början av sommaren har det mer varit jag själv som orosmomentet.

No comments: