Monday, July 11, 2011

Två veckor kvar sen har jag äntligen semester

Så underbart, men oj vad tiden går sakta på jobbet. Vi är inte många kvar i byggnaden och det gör att tempot är lite på halvfart och det passar inte mig, då blir jag så fruktansvärt trött. Denna veckan ska jag göra klart allt för nästa vecka blir det upplärning av min semestervikarie. Annars är det som vanligt, ganska flängigt hit och dit på fritiden varvat med soffan och försök till att vila upp mig. Huvudet är bättre även om det inte är helt bra. Kroppen är fortfarande trött och hängig och får blodsockerfall för minsta solstråle.

I helgen åkte jag och Micke till Ängenholm för att träffa Mickes föräldrar och syster med ny kille. Vi fick en trevlig kväll med god mat och lördagen bjöd på sol så vi hängde lite på stranden. Ella hon var så lycklig och spelade apa med många roliga stollarryck..hon va ganska sandig efter det. På efetrmiddagen åkte vi hem igen fast då till Sävdabo där vi grillade och hade myskväll med mina syskon. Även söndagen blev lite solhäng och slappande. Jag satte upp några hinder och slalom och tränade Ella en snabbis. Tränade på starten från Åtvidaberg, satt fint även nu på alla möjliga sätt. Körde även slalom och blev lättad när hon faktiskt gick ur de två sista portarna. Klart man inte blir glad övder det, för det är ju ett ganska stort problem men jag trodde det hade nått med mig att göra på tävling. Så nu blir det till att träna om, tråkigt då slalomet suttit kanon hela denna säsongen. Det verkar bara vara problem när jag är på vänstersidan av henne. Ska försöka träna nån dag denna veckan, ska ju faktiskt tävla nästa vecka.. inte bra, jag som skulle träna så mycket kf innan dess. Har inte tränat en gång, har inte riktigt haft lust nu. Det är dels varmt och sen är jag så trött efter jobbet men får försöka bättra mig.
Igår eftermiddag åkte jag, Hillevi och Emma till Vaggeryd för att spela lite på travet. Blev väl inga summor att prata om men vi åkte nog hem alla tre med plus minus noll :).

Jag ska ha semester i tre veckor, har inte planera in så himla mycket. Första helgen blir en tripp till Stockholm tror jag, det är nån stor golftävling vi ska ska på. Sen blir det bara hem för att packa om, sen drar vi några dagar till Halmstad där min bror ska ha sin husvagn. Efter det finns det inga direkt planer mer än att ha det jäkligt gött. Ska satsa mer på mysiga kvällar och lugna dagar, kanske några små utflykter hinns med också. Under semestern blir det bara en tävling, vilket är ganska skönt (kom på nu att det kanske blir en till om jag anmäler till Älmhult). Dock är det våran egen tävling så det innebär ju en hel del jobb. Jag ska starta både Ella och Ville i båda agilityklasserna...hemmaplan brukar inte vara min grej och definitivt inte när man samtidigt är funktionär.

No comments: