Monday, July 04, 2011

Åtvidaberg

Helgen är över och jäkla vad snabbt det gick, vi åkte efter jobbet i fredags och kom hem igår vid 20 tiden. Så kan säga att det var lite jobbigt att gå till jobbet idag, blä för det. Hur gick det då, jo överlag ganska bra. Ella är jag så nöjd med, Ville är jag lite besviken på eller snarare kanske på mig själv.

Agilityklass 2 lördag:
En ganska enkel bana, enda knixiga var två tunnlar som skulle tas ett par gånger.

Ella, 0 fel och pinne. Är väldigt nöjd över detta loppet, målet var enbart att hon skulle ta hela balansen och det gjorde hon. Hon hoppade ordentligt på A-hindret men inga fel. Väldigt skönt med första pinnen.

Ville, 10 fel. Gick hur bra som helst men sen missade jag ett byte och det resulterade i att han missade ett hinder (mitt fel), sen hoppade han A-hindret. Lite retligt men helt ok.

Hoppklass 3 lördag:
En svår bana som många hade problem med, starten var knivigast.

Ella, 10 fel på slalomet. Ellas debut i klass 3. Väldigt synd att det på slalomet hände för vi hade nått bra på gång. Starten gick enkelt och ingången till slaomet satt perfekt men sen av någon anledning gick hon ur slalomet på slutet (har inte hänt på väldigt länge), vi tog om och jag märkte att hon blev störd så kombinationen efter blev lite konstig och hon gjorde världens kaninhopp. Men på nått sätt lyckades vi hålla ihop det och gjorde resten av loppet riktigt bra. Jag var jättenöjd med loppet, även om jag blev lite orolig över slalomet.

Ville, disk. Även för honom gick starten enkelt och allt annat med, men på slutet springer han förbi ett hinder, kanske jag tryckte honom lite för mycket men samtidigt stod hindret mitt framför näsan på honom så han borde tagit det, riktigt surt, men så kan det gå. Annars ett väldigt bra lopp som hade räckt långt.

Agilityklass 2 söndag
En enkel bana, inga svårigheter

Ella, gjorde en bra runda, tyvärr var det omvänt slalom och hon gick ur de två sista på slalomet. Annars satt kf igen och balansen gjorde hon perfekt hela vägen ner. Men ändå lite retligt med slalomet.

Ville, 10 fel. Han hoppade både A-hindret och balansen. Jag var väldigt besviken över detta och mest för att jag inte tog om dem. Finns inte så mycket att säga mer än att det behövs väldigt mycket träning på detta nu.

Hoppklass 3 söndag
En bana med många svårigheter, speciellt starten. Denna bana drog åt sig mycket uppmärksamhet märkte jag, det var många som stod vid starten och diskuterade hur man skulle göra på bästa sätt. Hund efter hund diskade sig, och de få som klarade sig runt felfria fick många av dem tidsfel. Eftersom det var så lång väntan kändes det som jag höll på att vela i flera timmar innan jag bestämde mig för hur jag skulle köra. Då är det inte kul att köra med två hundar och man på flera ställen ska köra olika handling.

Ella, 5 fel. Ella valde jag att starta på det svåraste sättet och detta gick kanon. Hela starten gick faktiskt riktigt bra och hon fick fina svängar. Allt flöt på bra men efter släpet blev hon väl lite snurrig eller nått för hon missade hindret, blev en vägran, allt annat gick väldigt bra, innan slalomet drog hon iväg lite så jag fick kalla tillbaka henne, blev inga fel men tappade ju tid. Slaomet tog jag på "rätt" sida och då gick det bra. Skönt. Tycker det var en bra runda med tanke på att det var hennes andra start. Duktig tjej :).

Ville, 5 fel. För Ville hade jag en helt annan plan och jag blev så nervös att jag skulle glömma och tappa bort mig. Med honom gjorde jag ett annat startalternativ och även denna satt fint. Så är det nån som vill ha expertråd om starten på denna bana så hör med mig, jag satte ju den på två olika sätt, haha. Allt gick enligt planen och sen var det bara slalomet kvar och jag gjorde ett snabbt blindbyte och sen var det bara köra. På slutet av slalomet tappade jag rösten, jag hade skrikit på honom genom hela banan men här tog det bara slut och då gick han ur. Fan, gjorde om och rätt och sprang sen i mål med 5 fel. Fortfarande väldigt bra men lite retligt.

Jag är väldigt nöjd med mina klass 3 starter. Ella gjorde ju debut och gick runt båda med riktigt bra flyt och bra handling. Väldigt stolt över henne och mig. Om jag tränar mer på små knep som kan förbättra tiden så finns det nog lite hopp. Oavsett är det ju väldigt kul att köra och känna att vi faktiskt fixar det. Och med tanke på att både Ella och Ville klarar banorna så pass bra så måste ju jag göra nått rätt också för annars hade det ju faktiskt inte gått :).

Hade en skön känsla med Ella hela helgen. Ville kändes bra i hoppklasserna men jag blir självklart lite bekymrad över kf. Ville ska inte tävla förrän om en månad så hinner träna på det nu. Nästa tävling för Ella blir en dag i Ulricehamn, jag ska träna mycket slalom innan dess och fortsätta med kf, nu känner jag mig inte lika uppgiven.

Huvudet sprängdes inte i helgen även om det klart och tydligt visade att det fortfarande finns. Kanske inte slänger mig framför något tåg ännu. Jag hoppas det förvinner snart, nu är det lite tryck bara. Har pratat med läkaren och kommer kanske få lite starkare tabletter snart.

Stort GRATTIS till alla er som tog sm-pinnar och uppflyttningspinnar. Extra grattis till Ulrika som äntligen satte det i agilityklassen och det gånger 2.

1 comment:

Ulrika-Atlas said...

Tack vännen!
Ni var verkligen duktiga i helgen! Snart sitter de två sista pinnarna för er med, då får verkligen eliten se upp ;o)

Kram