Friday, July 22, 2011

SEMESTER

Om några timmar går jag på semester, det ska bli så jävla fucking underbart (ursäkta men var tvungen att ta i från tårna). Jag har ju mått ganska dåligt sista tiden så det ska därför bli extra skönt att få vara hemma lite och ta igen sig. Imorgon startar vi hårt med en snabbis till Stockholm, hundfri helg och boende på hotell i storstaden. Ganska bra sätt att kicka igång på :). Sen på måndag har jag bokat in massage så det kommer nog bli en härlig start.

I veckan bara måste jag och Nina få tummen ur och träna Ville, stackarn ska ju tävla 6 augusti och tränar inget. Han dummade ju sig både på slalom och kf i Åtvidaberg så han skulle verkligen behöva träna massa. Målet är två gånger nästa vecka, självklart behöver ju Ella också träna. Ja nästa tävling är 6 augusti och det är vår egna tävling. Det kommer bli en hel del arbete och jag hoppas jag kommer orka med. På själva tävlingsdagen ska jag ju köra fyra starter och vara funktionär, absolut inte bra men jag kan inte låta bli att starta när det är dubbla agilityklasser, bättre träning kan man ju inte få. Jag skulle så himla gärna vilja ta en pinne med Ella men det är ju när man är på pinnjakt det brukar skita sig.. Tyvärr är det ju så att jag börjar känna lite tidspress, vet ju inte hur länge jag kommer klara köra i höst. Det är många frågetecken och självklart stressar det lite men jag ska försöka att inte tänka på det. Egentligen skulle det inte göra så himla mycket om jag inte hinner få upp henne i år. Kan ju vara en skön mjukstart med klass 2 nästa år i agilityn då kf ändå inte sitter, jag själv lär ju vara ur form så då kanske det är bäst så. Vi får helt enkelt se, jag är mest glad för varje tävling jag hinner vara med på. Det är ju olika krämpor hit och dit men än så länge fungerar det ju att köra agility. Men jag tänker inte fortsätta att tävla när jag känner att jag drar ner Ellas tempo för då förstör jag bara för henne. Då är det bättre att vi tar en paus och kommer tillbaka nästa år. Nu har jag anmält oss till Älmhult och Nässjö. Ville ska inte med på nån av de tävlingarna eftersom Nina jobbar, så blir ju inte så många lopp. Sen är tanken att anmäla till Tidaholm och eventuellt Forserum. Sen får vi ser hur vi ligger till, är ju några få tävlingar kvar sen under hösten.

Igår var jag, Sara och Emma på gympa på Vätterstranden. Det va riktigt kul och det var verkligen skönt att röra på sig som vanligt igen. Jag som tränat en hel del under våren, har inte riktigt fixat det de senaste två månaderna men nu känner jag mig redo igen. Och helt ärligt så kändes det inte som att jag hade försämrat min kondis så extremt mycket som jag trodde. Ska försöka träna cirka tre dagar i veckan nu, det borde ju vara ett lagom mål tror jag. Men ska jag orka köra agility i höst är det nog bäst att träna upp sig lite nu :).

No comments: