Thursday, October 13, 2011

Inför helgen

Nu är det fredag och dagen har kickat igång i ett rasande tempo. Massa skit på jobbet men ändå på ett bra sätt, jag gillar när det kör ihop sig lite för då bara springer tiden iväg. Sen är det ju en skön känsla när man löst och fixat massa problem :). Efter jobbet ska jag ta en långpromenad, är ju med i en stegräknartävling på jobbet så är extra taggad på steg. Inte för att jag egentligen rör mig lite annars men denna veckan har jag nog försökt ta några extra rundor. Inser att jag inte rör mig speciellt mycket på jobbet men att jag på fritiden minst tredubblar stegen. Just nu ligger jag bra med i tävlingen och då har jag gått minst en timme rask promenad om dagen. Tror vi med hund ligger bra till för bara en liten "kisserunda" ger ju en del steg.


Ikväll åker jag och Micke hem till Sävdabo, det blir hela helgen för mig och halva för honom. Antar att det blir idolmys med syskonen och pappa. Mamma är uppe hos släkten i Sundsvall så vi har fritt fram att äta så mycket vitlök vi vill :). På lördag ska vi meka med bilen så vi snart kan få ut den på annons, vill bli av med den nu. Sen blir det långa skogspromenader med alla hundarna, och fix i stallet. Hillevi och jag ska testa att hänga på det nya stjärnskottet. Jag hoppas hon sköter sig för det är inte läge att få en spark i magen nu..


På söndag är det KM, ska bli himla kul. Jag längtar faktiskt lite, ska bli kul att göra nått annat. Känns som det var längesen vi körde en hel bana, så det ska bli kul. Blir även intressant att se hur långt Ella tänkt flyga på kf nu när vi inte tränat på länge, hehe. Som jag skrivit innan så är vi ju inte direkt där för att vinna, utan jag är mest glad över att jag fortfarande kan springa som jag gör. Jag känner att när det är lite halt så är jag lite feg i mina byten. Är så rädd att ramla, för har inte riktigt samma koll på kroppen som vanligt, haha, så jag ska ta det försiktigt. Hårda bud från Micke också som inte gillar när jag springer runt :). Jag hade bestämt mig för att inte ta med Lovis av rätt många anledningar, för det första behöver jag min energi till Ella, jag klarar inte av båda samtidigt då de blir helt galna när jag lämnar dem och Lovis är extremt osäker, hon kan ju egentligen inte detta, hehe. Jag har tränat henne en gång på klubben sen förra året vid den här tiden och fick hon också träna en gång. Så sammanlagt kan man säga att hon kört balanshinder, däck, släptunnel mm 4 gånger i sitt liv... Med tanke på det så är hon grym för hon vet ändå någorlunda hur man gör.


Men men om jag får med mig Hillevi upp på söndag överväger jag att ta med Lovis ändå :), tycker det är så kul att köra med henne och hon blir så glad av att få hitta på nått. Sen om vi får springa förbi balanshinder och däck så får vi göra det.


Hepp nu blir det fullt ös här på jobbet och sen är det HELG, Wii.

No comments: