Tuesday, October 18, 2011

KM och helg

Helgen blev ungefär så bra som jag tänkt. Myskväll i fredags med mina syskon och deras respektive, alltid trevligt. På lördagen blev det en härlig skogspromenad med hundarna och lite träning i trädgården. Hillevi och jag fixade med unghästarna och hängde för första gången på "Madde" som hon just nu kallas, stackars häst, haha. På kvällen var det bara jag och pappa som stannade kvar ute i skogen, så vi fick ha egen myskväll med alla hundarna.

Söndagen bjöd ju på årets KM. Jag bestämde mig för att inte ta med Lovis, dels för att det hade blivit så krångligt men också då jag kände att jag inte riktigt har tålaomodet med henne just nu. Tränade lite dagen innan och hade lust att strypa henne för hon skällde så, hehe. Så nej för att göra det rättvist mot, henne, mig och Ella blev det bäst så här. Nu i efterhand kändes det helt rätt, det var så mysigt att bara vara där med Ella. Ge henne all min uppmärksamhet och skämma bort henne, det märktes att hon tyckte det va så kul att vara iväg igen.

Första banan var en agilitybana, denna var relativt svår, eller den kändes så när jag gick den. Men våra hundar ska klara den, dock lite svårare för alla nybörjarekipage som var med. Många runt vilket vi faktiskt tränat en hel del på det sista så jag kände mig inte så nervös inför det. Dock stod slalomet lite dumt, jag bestämde mig precis när jag skulle starta att jag skulle ta det på omvänt håll... blev nämligen sur på mig själv som var nära att fega. Det får man inte göra på en liten klubbtävling. Ella satte alla kf bra, hon tog det omvända slalomet och jag var så koncentrerad på det att jag glömde visa henne tunneln efter..så blev en vägran. Annars gick banan lätt och måste säga att den kändes betydligt enklare när vi körde än när vi gick banan.


Hoppklassen var ganska enkel men med några lite kluriga sekvenser. Jag var mest nervös över starten men den gick fint. Allt flöt på bra och mina byten satt där de skulle och Ella gjorde allt rätt. På slutet halkade jag i ett byte och höll på att ramla (är lite klumpigare nu), detta resulterade i att Ella tvekade på en tunnel så blev en vägran där, helt och hållet mitt fel. Resten i mål gick smidigt och det blev sammanlagt 5 fel i varje klass. Detta räckte till en andraplacering vilket jag är helt nöjd med. Som jag skrivit innan är jag mest glad över att vi fortfarande kan köra så bra som vi gör, jag känner mig inte alls påverkad trots att jag nu börjar bli lite stor :).


Ella kändes jättefin i båda klasserna, tror dock hon hade lite svårt att tagga till för att vi var borta på träningsbanan. Hon skällde lite innan starterna men inget under tiden vi körde, så tolkar det som att hon var väldigt sansad för dagen..kanske därför det gick så bra och jag han med :). Vi varken förbättrade eller försämrade från förra året då vi också hamnade på andraplats och jag var lika nöjd då. Jeanette och Mitzy nollade båda loppen och tog hem förstaplatsen, Anna och Wilma tog tredjeplatsen. Det kunde ju inte bli mycket bättre uppdelning med tanke på att det är vi tre i small som är ute och härjar på tävlingbanorna, taijconligan är grym :).


När jag kom hem hade Micke varit iväg och köpt byrån vi pratat om så länge. Han hade monterat och fixat så nu känns det som det första riktiga steget är taget, det är nämligen till alla bebiskläder byrån är. I helgen ska vi antagligen åka till Ullared då lär det bli många fler steg som tas och en hel del som kan bockas av från förberedelselistan. Inte så himla långt kvar nu.. till första december ska allt förhoppningsvis stå klart för då ska man ju börja med allt julstök.

No comments: