Sunday, October 15, 2006

Ett nytt liv

Då sitter man här igen, söndag kväll och allt. Brossan och jag myser med lite film och chips. Ja just det chips, har ännu en gång bestämt mig för att börja leva ett hälsosammare liv. Så bye bye med chipsen och framför allt adios med Coca Cola. Får väl redan nu be om ursäkt för mitt kommande humör, blir tufft att klara skolan utan Cola. Men det känns faktiskt riktigt skönt att ta tag i livet igen. Jag hör hela tidens doktornns stränga röst bakhuvud så det är lika bra att göra som han säger annars är diabetesen ännu ett steg närmare. Egentligen är det inte så mycket som ska ändras, bara äta mer fett och mindre socker, borde ju inte vara så jäkla svårt.
Det känns verkligen som att ett nytt liv börjar imon, vet inte varför, men vissa beslut har ju tagits i dagarna så det kanske är därför. Jag känner mig stark, starkare än någonsin, men ändå rädd, rädd för vad som komma skall. Kommer livet att ta en helvändning? Eller kommer det bara fortsätta som vanligt, vem vet, inte jag i alla fall. Känns som om jag pratar i gåtor, kanske det jag gör..

No comments: