Tuesday, July 17, 2007

Första veckan på Vägverket

Då sitter man på jobbet då, hmm, inte mycket gjort just nu, lite trött efter lunchen. Förra veckan med Modekay är avklarad, blev tyvärr lite mindre jobbat än vad det var planerat. Men det var inget jag kunde göra åt saken. På ett sätt va det rätt skönt eftersom jag fick helgen ledig, så jag passade på att tvätta, städa och annat tråkigt som jag inte kommer göra de kommande veckorna när jag jobbar. Jag sitter just nu i receptionen på Vägverket, här ska jag sköta insläpp av besökare (uteblivna sådana just nu), men sen ska jag ju också självklart få några informatörsuppgifter färdiga. Känns rätt skönt att få igång huvudet lite innan skolan börjar.

I går var jag, My och Petra och fikade. Så jäkla kul hade vi. Vi träffades rätt sent och var därför lite trötta vilket resulterade i mycket flams. Vi pratade självklart skit om alla vi känner och inte känner, haha. Jag som var så sugen på något onyttigt och skulle pröva något nytt, åkte på en stor besvikelse. Köpte en jätteäcklig kaka!!! När vi gick därifrån någon timme senare var jag på kanonhumör. Konstigt hur ens kompisar kan få en att räta på ryggen och känna att allt faktiskt är rätt bra.
Det värsta av allt va att vi på onsdag har bokat in oss för att spela lite golf. Förstår inte varför jag gick med på det egentligen, jag vet ju att jag kommer få ett sammanbrott. Men men, det kan ändå vara kul att göra något annat än att fika tillsammans. Mitt villkor var dock att vi denna veckan skulle börja med att slå på ranchen för att nästa vecka gå en korthålsbana. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det blir hyfsat väder imon när vi ska spela och att alla lyckas hålla humöret i styr...MY..haha!!!!

No comments: