Saturday, July 21, 2007

Vardag!

Dagarna går faktiskt ganska snabbt, som jag sagt innan så ska jag inte klaga eftersom det är ett jättebra sommarvikariat. Det ända jag ska klaga på är mitt himla huvud som vägrar hålla sig på hugget. Jag har X- antal gånger suttit och nickat framför datorn. För att inte somna helt och hållet är jag tvungen att gå runt lite, stretcha lite, prata lite, men tyvärr är det inte alltid som detta hjälper. Så det blir att jag typ måste äta hela tiden, vilket kanske inte blir så hälsosamt i slutändan. Kan nog se ett samband med att jag gick upp fyra kilo förra gången under min praktik. Men men, vad gör väl ett par kilon..

Jag just det har ju glömt att skriva om hur det gick när jag, Petra och My var och slog på ranchen. För mig gick det väl inte så jättebra, men lyckades hålla humöret i styr. Petra var på dåligt humör redan innan vi kom dit vilket resulterade i att hon endast gick inför att slå så långt och hårt som möjligt. My stod och muttrade för sig själv att hon aldrig mer skulle hålla i en golfklubba. My är egentligen jätte duktig men om det inte går skitbra hela tiden så får hon lite smått panik, vilket hon absolut inte är ensam om… Självklart hann vi med en hel del skitsnack också, kom på oss ett par gånger att vi bara stod och tjatade eller spanade in någon snygg kille. När vi kände oss färdiga åkte vi till stan där vi gick ett varv runt Munksjön. Första halvan drog My igång tempot vilket jag skulle vilja kalla sken. Efter att jag och Petra nästan fått springa för att hålla jämna steg med henne fick jag nog. Tempot trappades ner en aning och jag och Petra kunde pusta ut.
Dagen efter kände jag mig som 90 år, hade ont i hela kroppen. Kunde inte fatta vad det var för fel. Efter ungefär halva dagen kom jag på att det kunde vara träningsvärk från golfen. Idag är det ännu värre, kan knappt sitta upprätt, för det spänner i hela ryggen. Jag tror jag lyckades sträcka någon muskel eller nått.

Igår åkte jag och Micke hem till hans föräldrar där vi gick en promenad medan de lagade maten. Gott med grillat, det är ju så skönt att komma till dukat bord. Extra lyxigt mitt i veckan. Efter att vi snikt åt oss lite mat åkte vi hem till mig där vi frossade i chips och tittade på film. En skön torsdagskväll helt enkelt.

Idag ska jag åka hem och hämta lilla Ella, ska bli skönt att få hem henne även om det bara är över helgen. Har inte träffat henne sedan i onsdags. Jag bara längtar tills jag jobbat klart så jag kan ha henne hemma hos mig igen. Det är så himla tomt i lägenheten nu när inte hon är där.
På kvällen ska vi i alla fall grilla lite igen, man kan väl aldrig få för mycket av grillat kött på sommaren.

Vet inte vad jag ska göra i helgen. Meningen var att jag och Hillevi skulle ta husvagnen och campa lite, men eftersom vädret fortfarande inte tänkt ändra på sig blir det nog ingen liten utflykt. På tal om Syster yster, den lilla skitungen har bokat resa till Thailand nu. Jag bara hatar att hon ska få åka dit innan mig. Hon frågade dock om jag ville följa med, men en annan har ju skolan att tänka på. Tror inte det är så populärt att åka till utomlands mitt i uppsatsen. Det är så orättvist!!!!

No comments: