Tuesday, July 03, 2007

Fyra veckorna snart över

Ja då var snart de här fyra veckorna över, känns riktigt surt men ändå lite skönt att få lite struktur på dagarna. Detta har varit min längsta semester sedan jag var sexton år, känns konstigt att jag inte hunnit med något kul. Det mesta har handlat om att få lilla Ella att kissa i gräset eller att försöka dämpa hennes energi en aning. På söndag börjar jag alltså jobba, skumt att börja på en söndag, hmm, inte inom omsorgen. Jag ska på en vecka jobba 80 timmar, känns lite jobbigt med tanke på att det är med en och samma person hela dagarna. Förra hade man ju lyxen att få de eftertraktade nätterna, men icke i år. Nhe nu är det skittiderna som gäller. Så även om jag blev ledig en vecka längre än planerat så känns det som de kvittar då jag ändå bara kommer att jobba från morgon till kväll i sju dagar. Men det ordnar sig alltid.
Surast av allt är att efter denna superjobbiga vecka, får jag bara en natts vila innan min första vecka på Vägverkets informationsavdelning bara. Tjena bena, blir många dagars arbete i rad. Men smällar man får ta när man börjar sommaren med ledighet.

Jag hade i alla fall turen att hinna med en liten tripp till Halmstad precis innan regnguden bestämde sig för att släppa alla gränser och låta Sverige svämma över. Vi badade som sjutton i havet, kändes helt fel eftersom det var så tidigt på sommaren men va gör väl det
Egentligen skulle det bli Båstad i helgen, surt för mig att jag jobbar då. Men det kommer säkert fortfarande vara en vädergud som är helt förvirrad och låter regent ösa ner, då kan jag lika gärna sitta på jobbet och spela spel med Modde.

Eller det blir väl mer eller mindre jag som spelar och han som tittar på.
Elle hon bara växer och växer. Jag har lyckats få världens bästa lilla vän. Dock en lite bångstyrig och busig vän men helt klar underbar. Känns jobbigt att behöva lämna hem henne nu när jag börjar jobba, men samtidigt är det bra så de andra hundarna kan tukta henne lite.
Här kommer lite fler bilder på Ella och våra andra hundar!

No comments: