Thursday, July 26, 2007

Nu är jorden trött på skiten

Är det någon som kan ha missat att det typ bara regnar och regnar. Skulle inte tro det. När man jobbar på Vägverket blir regnet ännu mer påtagligt eftersom det här finns en ”Läget på vägarna- avdelning”, till dem ringer alla och informerar om olika saker som hänt eller är på väg att hända. Det kan röra sig om påkörda djur, krockade bilar och nerfallna träd. Nu ringer det i ett och det rör nästan bara naturen. Hur olika vägar är översvämmade, hur träd blåst ner i tromber eller slagits ner av blixten, hur dammar är på väg att brista och så vidare. Jag gissar att ni förstår vad jag menar, att det händer väldigt mycket med naturen just nu. Jag kan hålla med vissa som säger att det inte är något ovanligt utan att det har varit så här förut, men att det nu är medierna som är på sin vakt och skriver om minsta lilla grej. De går ut och varnar både hit och dit att det ska bli storm mm. Men samtidigt kan man ju inte låta bli att undra vad det egentligen är som håller på att hända. Många tror att det är Gud som straffar oss människor, detta kan jag ju inte påstå att jag håller med om. Själv tror jag att jorden är rent ut sagt så jävla trött på oss människor som förgör oss själva. För visst är det ju så att vi är riktigt korkade, vi som är så intelligenta och uppfinner både det ena och det andra, verkar inte ens förstå att vi dödar oss själva. Människan förgör Människan. Är det konstigt att jorden säger ifrån? Nej, inte det minsta.

No comments: