Thursday, May 20, 2010

Lite smått från veckan

Sitter på jobbet, ögonen går i kors..jag fattar inte varför jag är så jäkla trött. Men i morgon är jag helt ledig..kan inte minnas när det hände sist. Jag har faktiskt lyxat till med lite semester, dels för jag har fullt upp hela helgen och känner att jag behöver en ledig dag men också för jag tycker jag är värd det, jag hade ju inte långledigt förra helgen för då jobbade ju jag så jag tar det nu i stället. Det ska bli så skönt, jag och Ella ska ta en lång sovmorgon, det behöver vi båda sen ska vi mysa hela dagen. Jag har inte planerat in nått mer än att ta det lite lugnt.

I går var det agilitymöte, jag valde att inte ha med Ella eftersom hon är så jobbig på mötet. Hon blir så stirrig uppe på klubben så när vi i stället för att träna ska sitta på ett tråkigt möte så morrar hon på allt. Så hon fick åka hem i stället, det var ju ändå ingen träning efter. Blev mycket sagt på mötet, men mest handlade det ju om tävlingen som vi ska ha den 5 juni. Jag och Jeanette hade smalat ihop rätt mycket priser till tävlingen så det kändes skönt att det var klart.
Jag var även upp på klubben i tisdags innan den "riktiga" träningen började, detta för att i lugn och ro köra lite kontaktfält med klickern. När det gäller den biten tror jag träningen blir effektivast när det inte är för många som tränar samtidigt, så man kan köra precis så som man vill. Kontaktfälten gick asbra, blir riktigt impad att hon börjar fatta det där med att sätta två tassar på marken. Jag måste ju dock vara precis bredvid henne så det blir problem om det ligger en tunnel under så jag måste springa längre ifrån men men. Jag körde ju lite slalom också och som vanligt gick ju detta bra, hon gick inte ut slalomet en endaste gång så jag förstår inte varför hon gör det på tävling. Att det blir fel ingång ibland det kan jag leva med även om det kan vara irreterande. Så nu får vi se hur det går i helgen, jag har ju tre chanser på mig att sätta slalomet felfritt. För det är typ det enda målet med helgen, att lyckas med slalomet, man kan tycka att detta borde vara en baggis men med min lilla fröken Ella är det tyvärr inte det :).

Ella har sedan tävlingen för två veckor sedan inte varit helt som vanligt, hon är lite trött antagligen pga kommande löp eller skendräktighet. Jag har inte gått jättelånga promenader med henne och knappt tränat nått utan mest låtit henne vara. Känns hon inte pigg på lördag så stryker jag mig på tävlingen i Aneby som är på söndag. Men förhoppningsvis är hon typ som vanligt, lite långsammare gynnar ju bara i agilityklassen.. :).

Annars händer det inte så mycket, eller jo det gör det men tänker knappt längre på att det är fullt upp hela tiden. Dagarna bara springer i väg och våren är faktiskt här, underbart. Snart är det dags att lägga i bromsen och njuta av vädret och värmen. Då kommer det förhoppningsvis bli många sköna kvällar efter jobbet vid något hundbad eller kanske i poolen hemma. Längtar så!

No comments: