Friday, May 07, 2010

Trött, förkyld och ont i knät- härlig uppladdning inför i morgon

Jahopp, har inte haft någon som helst tid för att skriva några rader här. Anledningen till detta är dels mycket jobbande men främst för att vårat lilla föl äntligen hittat ut ur magen. Det blev en liten flicka och hon föddes i söndags..jag och Hillevi sov i husvagnen lördag till söndag och höll vakt men hon väntade ända till förmiddagen innan hon ansåg att det var dags. Det blev en ganska dramatisk fölning men i slutändan så gick allt bra. Jag, min syster, pappa och mamma är ju delägare i detta lilla liv så nu äger jag en häst igen.

Jag har i cirka en vecka varit rätt hängig, jag har med nöd och näppe orkat jobba. Jag har varit väldigt snorig och hostig men ändå känns det som det inte riktigt slagit ut. Jag hoppas att det vänder nu så jag kan börja träna igen. Jag har dock tvingat mig iväg och tränat lite med Ella, det har faktiskt blivit två snabbisar denna veckan direkt efter dagis. Den ena gången tränade jag i hela fem effektiva minuter och sen gick vi i skogen. Tyckte det räckte för hon gjorde det mesta rätt. Den andra gången tränade vi i kanske en kvart, vi körde mycket slalom och kontaktfält. Tränade med klickern för första gången och jäkla va duktig hon var ;). Tyvärr är det ju inte bra att åka på tävling när allt gått bra innan, lätt att jag inte kämpar lika mycket då. Jag känner mig lite uppgiven inför denna tävlingen då slalomet strulat rejält på de sista tävlingarna, men jag får hoppas på ett under.

Inte nog med att jag är lite hängig, under efter eftermiddagen idag började jag få ont i knät igen. Jag brukar ju bara få det om jag anstränger det men det har jag inte gjort, snarare tvärtom. Hoppas det inte blir värre till i morgon. Ella är inte riktigt på hugget heller.. hon får också vila upp sig i kväll.

No comments: