Tuesday, May 17, 2011

Veckan som varit

Tiden den bara springer iväg just nu, det känns som jag är uppbokad på grejer hela tiden. Hinner knappt andas mellan allt. I helgen var det Melodifestival, kul. Vi träffades på stan för mat redan vid 14 på dagen, sen gick vi hem och svidade om till festkläderna och sen var det dags för fest. Det gick rätt lugnt till, kul att det gick så bra för Sverige. Det var ganska skönt med en helg utan tävling, även om jag längtar jättemycket efter tävling. Jag har inte riktigt varit på hugget det sista och jag känner att det påverkar mig lite. Jag blir lätt andfådd och svimmig vid ansträngning, så jag har fått en tid hos läkaren för att kolla upp detta. Blev faktiskt lite skraj sist jag tävlade för det kändes verkligen som jag typ skulle dö under loppet. Jag har varit ute och joggat flera gånger efter det men då är det inget problem utan det är mer som när man tränar agility och det blir korta men intensiva ryck. Jag hoppas det blir bättre annars kommer det bli jobbigt i Falkenberg där jag ska springa 8 lopp :). Får bli många snickers och coca cola.

I helgen ska vi ner till Mickes syster, jag passade därför på att efteranmäla mig till tävlingen i Lund. Jag har inte så höga förväntningar på den tävlingen, vill mest se om jag kan kontrollera mitt flås och inte svimma. Tanken var ju att under tävlingsuppehållet på tre veckor träna kf som sjutton men det har varit svårt då vi inte haft några balanshinder. Förhoppningsvis kommer de i veckan så jag kan ta tag i det.

Jag och Nina var uppe på klubben i söndag. Jag körde en bana med Ella för att träna fart och slalom från olika positioner. Allt gick bra utan släptunneln som hon vägrade ta för det va blött. Lite oroväckande att hon strular på den, hatar att ha ett hinder man ska behöva va orolig för på tävling. Handlingen känns helt ok nu, jag börjar komma underfull med mer och mer. Är väldigt bra att vara hjälpinstruktör på fortsättningskursen för jag har kommit på massa saker som vi själva måste öva på och som nu fungerar väldigt bra.

Jag tränade även Ville för första gången och det gick över förväntan. Började hårt med en bana på 17 hinder och det gick som sjutton. Han var helt taggad men inte speciellt störd över att det var jag som körde med honom. Mitt stora problem är att Nina och jag inte använder samma kommandon så jag måste öva in dom snabbt..blev fel lite här och där men gjorde inte så mycket då han är som Ella och lyssnar väldigt mycket på kroppsspråket. Jag och Nina har ganska lika handling så tror inte han tycker det är så svårt att fatta. Sen är han ju en schysst kille så han gör ju mycket själv. Såg att han blev lite tveksam till bb som jag använder väldigt mycket på Ella, så det får vi nog träna lite innan. Testade även lite staket mm och det gick bra. Jag sprang på ordentligt och det var så kul för han hade mer att ge, jag får ju inte den responsen av Ella. Hon blir bara stressad och hoppar högt, Ville använde farten frammåt. Ska bli himla kul att köra honom även om det är lite nervöst. I början kommer jag fega lite med farten, så han inte springer och tar fel hinder men när jag lärt känna honom ska jag nog pressa farten lite. Jag ska starta honom på den inofficiella tävlingen på klubben så han kan busa av sig innan Falkenberg ;).

No comments: