Monday, August 01, 2011

En vecka av semestern har passerat


Sitter just nu inne en stund och äter lite glass, ute är det gassande sol. Jag har badat, och solat massor idag, det är så himla skönt att vara hemma hos mamma och pappa. Hundarna har det skönt på trädgården och jag i poolen. Jag och Ella har varit här ute sen i fredags, vilket har varit underbart. Jag pysslar med lite av varje och gör det när jag känner för det. Micke han är på västkusten med några grabbar, vilket var lite skönt så här efter en vecka tillsammans. Jag har hunnit med att rida 2 gånger under helgen, aj mina ben säger jag bara, det är verkligen dags att ta tag i ridningen igen så man inte får sån jäkla träningsvärk. Gått massor med promenader med Ella och några av de andra hundarna, spelat minigolf med Hillevi, mamma och pappa. Ja och en hel del annat också. Igår var vi på Maltes 2 års kalas, kul att träffa kusinerna.

För mig är det verkligen semester att vara här ute på landet, även om det inte är något unikt, är ju typ här ute jämt annars också. Men på semestern har man inga måsten och det finns mer tid, då blir det mycket roligare och man uppskattar tiden mycket mer. Sen är det ganska skönt att kunna bada i pool och sola på trädgården utan att nån ser å så.

Men i veckan som var hade vi också fint väder, då åkte vi två dagar till Västersjön och det uppskattar ju Ella väldigt mycket. Hon bara älskar att plaska i strandkanten och gegga ner sig, hehe. Förra helgen ägnades i huvudstaden med Micke och hand föräldrar. Trevligt med lite miljöombyte, har inte varit där på flera år. Vi bodde på hotell, åt gott, shoppade, gick en sväng på Gröna Lund och tittade på Sommarkrysset, hehe. Storstad kan vara trevligt men ofta ganska intensivt, usch mina fötter mådde sådär.

Har senaste tiden kommit igång med motionerandet lite mer, vilket är väldigt skönt. Jag passar mig fortfarande lite för jpggingturerna då det kan ge så hemsk huvudvärk men då och då ger jag mig ut. Ella är i väldigt fin form motionsmässigt men tyvärr har jag tyckt att det varit lite för varmt för att träna agility och på kvällarna har jag haft annat för mig. Ska åka upp nån dag denna veckan så hon inte är helt galen på tävlingen på lördag. Jag har noll förväntningar resultatmässigt med både Ella och Ville på hemmatävlingen. Jag kan inte ha det när jag ska vara funktionär samtidigt, med tanke på hur min kropp beter sig just nu så får man inte räkna med mycket. Jag övervägde att stryka mig så jag sparar på orken då det säkert blir en lång dag som funktionär, men tror jag startar ändå vill nämligen känna på Ella inför kommande tävlingar. Det blir bra träning, är det nått som strular så kan jag ju träna på det nu.

Igår fotade jag en hel del, mest på mammas alla olika blommor. Ska lägga upp några bilder när jag kommer ihåg. Men ett litet smakprov på Ella lägger jag upp. Nu ska jag njuta av denna veckan och jag hoppas den bjuder på härligt väder. Det behöver inte vara sol hela tiden för det orkar jag ändå inte med men det behöver ju inte regna och vara 17 grader som det är ibland.
Men dagar med mindre bra väder behövs också, då får man annat tråkigt gjort som faktiskt behövs göras. I fredags rensade jag bland alla mina kläder, så alla kläder i typ storlek small fick flytta ner i flyttkartonger..jag fyllde två proppfulla. På kart kartongerna skrev jag, rensning 2011 små kläder, kanske kan användas igen, haha, det är inget jag räknar med. Jag tror man alltid ändras lite i kroppen oavsett hur mycket man går upp eller ner, och sen ändrar man säkert lite stil också med tiden. Men det är fina kläder så det kändes lite förhastat att slänga dem bara för att vi behöver plats för Bönan :). I alla fall så börjar jag komma till ett klädproblem nu, mina byxor är typ som vanligt i benen (om inte slappare), men det börjar bli taijt i midjan, får lite lätt panik om det trycker så har fått börja köra med gummiband, får se hur länge det funkar ;).

2 comments:

Ulrika-Atlas said...

Angenämt problem med gummiband i byxorna när det faktiskt är nåt roligt som kommer med det =)

Låter som du har en underbar semester! Måste ses snart, tycker det var alldeles för länge sen.

Kram <3

Emelie said...

Haha, ja då kan man leva med det :).

Ja det var verkligen länge sen, tur att vi har många tävlingar framför oss. Men vi ses väl torsda-fredag, jippi..not :).

Kram