Wednesday, August 31, 2011

Sista helgen i augusti

Förra helgen blev precis så bra som jag hade tänkt eller det var några grejer som inte gick helt enligt planen.. För det första så stämde ju vädret inte ett skit, skulle ju vara strålande sol på lördagen, bikinin var nerpackad. Istället var det regn och åska på förmiddagen, men som tur var uppehåll på eftermiddagen/kvällen. Det som inte heller gick enligt planen var min träning, fick inse fakta att det är mer eller mindre omöjligt att jag springer med smärtan i bäckenet. Jag trodde det handlade om att trotsa det onda men fick stränga bud om att det inte är så, egentligen ska man tom undvika att gå. Jag väljer därför att satsa på att bli bättre och väljer då bort träning men fortsätter att gå som vanligt, dock av och till lite haltande J. Prio nu är ju att kunna köra klart de tävlingar vi är anmälda till, det kommer göra ont men det är det självklart värt..får vila mellan helgerna.

Åter till helgen, jag träffade på en fucking jävla huggorm. Steffi och Saga va i koppel och Ella lös. Steffi var framför mig medan de andra två var bakom..ormen var imellan mig och Steffi. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag skrek på hundarna att springa och vi gjorde alla världens spurt. Saga sprang förbi och Ella gjorde ett kaninhopp över, hehe. Usch äckliga orm, jag är ju själv inte speciellt rädd men sen Ella blev biten har jag blivit livrädd för att det ska hända igen.

På lördagskvällen blev det en tripp till Eksjö och The Ark. Jag är ju ett riktigt The Ark-fan, och har varit på ett par spelningar under åren. Nu ska bandet lägga ner och vi var självklart tvungna att se deras sista spelning i Småland. Laddade till tusen fick vi vänta till 23.30 innan de gick upp, sent för oss gamlingar som inte var där för fest, haha. Spelningen var så jävla bra, ett perfekt avslut. Blev dock lite ruffigt i publiken och jag sparkade och slog en som antagligen hade fina klös och rivmärken när han kom hem. Blir så vansinnig på respektlösa människor. Jag kom inte i säng förrän runt 03, ovanligt för mig just nu och kan säga att jag kände mig aningen sliten dagen efter.

Söndagen var en sån där lugn och skön dag, började med att åka upp till klubben för lite träning med Anna och Wilma. Vi testade lite olika alternativ till kf och kan konstatera att Ella egentligen inte vet vad hon ska göra. Stackars hund men jag bestämde mig för att inte ändra på något nu de sista tävlingarna det här året. I höst och nästa år ska jag bestämma mig för hur jag ska träna om och då göra det ordentligt och konsekvent. Allt annat gick bra, försökte pressa henne lite med konstiga tunnelingångar eftersom hon strulade lite med det sist, dock inga problem nu.

På kvällen åkte jag, Micke och Ella till Sävdabo..mest bara för att lämna Ella där, då jag inte hade hundvakt dagen efter. När vi kom dit hade Hillevi och Anna plockat kantareller (första gången någonsin), de hade tagit med sig en stor burk och fyllt den på en gång. Micke blev eld och lågor och ville också gå ner en sväng för att plocka. Så jag, Micke och Ella ger oss också ut på vår första svampplockning.. Ella var galen, hon tyckte det hur kul som helst, sprang fram och tillbaka mellan oss, hon verkade tro att hon hade som uppdrag att valla (min duktiga Border-russel). Resultatet blev dock inte så lyckat, vi var ute ett tag och det blev tillslut för mörkt för att se skillnad på löv och svamp.. vi kom hem med typ 10 kantareller..i en stor ICA-kasse. Micke trodde på allvar att vi lätt som en plätt skulle fylla denna. Gissa om vi blev utskrattade.

No comments: