Wednesday, September 28, 2011

Helgen

Det blev inget Kumla för mig och Ella. Efter ordentligt överläggande beslöt jag mig för att det inte var värt resan dit. Min hund är fortfarande i fin form och hade säkert klarat det galant men jag kände att det var för långt att åka. Ett beslut som kändes helt rätt sen när väl söndagen kom, för vilken härlig helg jag har haft. På fredagen hade jag myskväll med Petra och Emma, Ella med då såklart. Lördagen ägnades åt städning, torget, staden, handling och sen åkte vi ut till Sävdabo. Vi lagade god mat och hade en mysig kväll. Sen kom söndagen och vilken lång och härlig dag det blev. Långpromenader i skogen med hundarna, tränade agility med Ella och Lovis, var en sväng i stallet och massa annat. På eftermiddagen tittade solen fram så då passade jag på att ta lite kort och bara njuta av värmen. Hela familjen var samlad så det blev en hel del att bara umgås och äta vilket vi gjorde i flera omgångar. Riktigt skön helg där man kunde ladda batterierna till fullo. Så nu i efterhand känns valet mellan Kumla och hemma i skogen givet, även om det hade varit riktigt kul att tävla.

No comments: